4 / 5

Zona Beller-Dorobanti aduce cel mai mare profit pentru Ana Pan

Reteaua Ana Pan, prezenta pe piata de peste 20 de ani odata cu deschiderea primei cofetarii, numara in prezent 26 de magazine, dintre care 18 proprii si 8 in franciza. Cele mai profitabile locatii sunt cele din zona Beller-Dorobanti, care genereaza aproximativ 20% din procentul de business. Ana Pan a fost si primul brand de patiserie prezent in zona Dorobanti, unde in prezent exista cea mai mare densitate de locatii de profil.

In 2010 Ana Pan a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 mil. euro si un profit estimat la circa 11-12%. Acesta a fost si unul dintre cei mai dificili ani din activitatea companiei, spune Carmen Friptu, director general Ana Pan.

Primele scaderi ale vanzarilor au fost resimtite anul trecut, imediat dupa sarbatorilor de Paste, trendul descendent continuand pe perioada vacantei de vara. Inceperea anului scolar a adus un reviriment, iar in ultimul trimestru din 2010 volumul vanzarilor a inregistrat un nivel aproape similar cu cel din 2009.

Incepem anul 2011 cu speranta ca va fi un an mai bun. Speram ca toti consumatorii sa fie cat mai atenti la produsele pe care le aleg de pe piata, ca vor aprecia in timp produsele de calitate, produsele «hand made», produse cat mai naturale, practic vor alege sa consume sanatos”, afirma Friptu.

Printre principalele schimbari generate de contextul economic dificil se numara scaderea puterii de cumparare a consumatorilor, mai multa prudenta in administrarea bugetului de consum, cresterea desfacerii de produse de panificatie (zilnice) si limitarea la produsele de patiserie si cofetarie numai la evenimente sau consum ocazional, modificarea obiceiurilor de consum, diete.

Totodata, in industria de profil s-a intensificat concurenta. “Au mizat probabil pe idea ca produsele de panificatie-patiserie sunt considerate produse de baza si fac parte din «cosul zilnic» de cumparaturi. Au aparut foarte multe covrigarii-patiserii care ofera o gama limitata de produse la preturi foarte mici. Din pacate au crescut cantitativ in detrimentul calitatii: nu se pot obtine produse la pret redus decat afectand calitatea”, considera directorul general Ana Pan.

Compania si-a propus “o usoara crestere a cifrei de afaceri” in acest an, mizand pe extinderea retelei de magazine, investitii in tehnologie si IT, training. In acest sens Ana Pan a alocat un buget de investitii de aproximativ un milion de euro, bani care vor fi alocati in special segmentului IT, tehnologie si modernizare.

Desi programat initial pentru 2010, conceptul Ana Pan Express a fost amanat pentru acst an in functie de cererea pietei si locatie. Proiectul presupune vanzarea de preparate de patiserie, care pot fi congelate, respectiv produse de panificatie mica (chifle, batoane). Costurile unei astfel de francize se situeaza intre 12.000 si 15.000 de euro.

Nu am fost invinsi de criza, ne-am extins, am retehnologizat o parte din liniile de productie, am lansat produse noi, am inventat si reinventat strategii noi de business, am construit o relatie mai puternica cu clientii nostrii si ne-am adaptat permanent obiceiurilor lor de consum. Romania are sansa pe care noi toti i-o dam, business-ul este produsul oamenilor care il construiesc, iar angajatii sunt partenerii tai cei mai importanti”, crede Carmen Friptu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri