3 / 11

Profitul BRD a scazut cu 19%

BRD SocGen (BRD), al doilea jucator ca marime din banking-ul local, a raportat in primul trimestru din 2009 un profit net de 210 milioane lei (49 milioane euro), in scadere cu 19% fata de intervalul similar al anului trecut, in special pe fondul cresterii semnificative a costului riscului de credit.

Astfel, costul net al riscului a crescut la 201 milioane lei (47 milioane euro), comparativ cu 62 milioane lei (17 milioane euro) in primul trimestru din 2008.

"Am constatat o scadere puternica a cererii de credite si o crestere semnificativa a costului riscului. Acesti doi factori au ca principale cauze reducerea activitatii economice si nivelul foarte ridicat al dobanzilor, in principal la lei. De asemenea, trebuie sa notam ca, desi semnificativ mai mare ca anul trecut, costul net al riscului ar trebui sa se situeze in continuare cu mult sub media sistemului bancar", a declarat Patrick Gelin, presedintele – director general al BRD - Groupe Societe Generale.

BRD avea, la sfarsitul lunii martie 2009, 2,6 milioane de clienti. Banca a emis 2,3 milioane de carduri si opereaza o retea de 1.400 ATM-uri si 20.000 de POS-uri. BRD are, in prezent, in reteaua sa, 935 de unitati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri