3 / 6

Viorel Vasile, managing partner, Safety Broker

In ceea ce priveste punctele forte, suntem dupa parerea mea la sfarsitul crizei in asigurari, am ajuns la baza literei U si urmeaza cresterea. S-au tot facut fuziuni, restructurari si achizitii, managementul a 10 din primii 12 asigurari a fost schimbat. Existe premisele de crestere a pietei, asezata pe alte criterii - de eficienta economica si nu doar de cota de piata.

Piata brokerajului s-a maturizat si beneficiaza de expertiza din partea fostilor angajati ai companiilor de asigurare. Retailul in asigurari, ca model de business e consolidat si omul isi poate cumpara polita de la coltul strazii, din supermarket, etc..

La puncte slabe se afla produsul cel mai vandut RCA - ce are o rata a daunei combinata de aproximativ 150%, ceea ce nu permite o functionare coerenta a companiilor de asigurare. Grupurile mari financiare sunt nevoite sa vina cu majorari de capital, iar cele mici doar sa rostogoleasca incasarile pentru a face fata platilor curente.

De asemenea, frauda este un fenomen in masa, ascuns de multe ori sub pres de asiguratori pe considerente de imagine, iar cu o legislatie in continua schimbare, reprezinta un adevarat "challenge" sa iti faci un buget pe o perioada mai mare de 3 luni.

Printre oportunitati gasim votarea in parlament a legii de obligativitate a politelor PAID, lege care va aseza subscrierea acestui tip de asigurare si constientizarea companiilor de asigurare din piata ca nivelul preturilor la RCA nu mai poate fi tinut asa de jos, o data cu schimbarea liderilor pietei asigurarilor. Domeniul on-line este dupa parerea mea una din marile oportunitati existente pe piata asigurarilor in acest moment. Cine va sti sa speculeze acest domeniu va avea de castigat in urmatorii 3-5 ani.

Amenintarile sunt legate de falimentul unui jucator mic din piata - faliment ce va duce la o reactie in alt, reactie mai degraba periculoasa din punct de vedere mediatic decat a sumelor ce urmeaza a fi suportate de restul pietei. Permanenta schimbare a legislatiei in domeniul asigurarilor de locuinte, dupa parerea mea al doilea motor de crestere al piietei dupa RCA. Retragerea unor grupuri mari de pe piata romaneasca - semnal periculos din punct de vedere mediatic.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri