3 / 4

Nu te speria de reglementari, priveste-le ca pe o oportunitate

Reglementarea de care s-a vorbit cel mai mult in contextul startup-uri fintech / institutii bancare traditionale este PSD2. Aceasta a intrat in vigoare la inceputul anului 2018 si permite oricarui furnizor de servicii financiare sa se conecteze la sistemele bancare, astfel ca platile online si piata serviciilor de informatii cu privire la conturi este deschisa pentru noii actori ai industriei.

Un element important al acestei reglementari este acela ca bancile vor fi obligate sa-si deschida platformele prin intermediul asa-numitelor API (interfete catre aplicatiile interne) pentru a permite tertilor accesul la date pana acum privilegiate si a le permite initierea de plati in numele consumatorilor.

Unul dintre acesti noi jucatori care beneficiaza de pe urma directiva PSD2 ai putea fi tu, daca produsul dezvoltat de catre tine aduce valoare adaugata in piata si este relevant. Un studiul realizat de catre Deloitte estimeaza ca impactul cel mai puternic al directivei PSD2 va fi resimtit pe segmentele de retail banking si cel dedicat IMM-urilor, in ceea ce priveste platile si creditarea clientilor. Bancile din Europa Centrala si de Est au prezentat un nivel ridicat de interes in ceea ce priveste parteneriatele cu companiile fintech sau cu alti jucatori terti.

Dincolo de schimbarile aduse de PSD2, este important ca si antreprenor in zona fintech sa identifici nevoile pe care piata le are pentru a se conforma la diversele reglementari aparute si sa vii cu solutiile adecvate. Institutiile financiare mari pot renunta la dezvoltarea in-house a instrumentelor necesare alinierii la noile schimbari legislative si pot forma un parteneriat cu tine, atata timp cat produsul tau este relevant si bine definit.

Sursa foto: ESB Professional / Shutterstock.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri