2 / 4

Mediul online – un posibil generator de deal-uri?

Schimbarea valorilor de business din Romania si din intreaga lume ar putea duce si la o reorientare a investitorilor strategici si a fondurilor de private equity. Specialistii considera ca mediul online si piata IT ar putea reprezenta oportunitati interesante de investitie in aceasta perioada.

Parerile sunt insa impartite. Igor Jitta nu se asteapta la tranzactii importante in aceste sectoare, dar vede parteneriate strategice.

Partenerul Osprey sustine insa, ca este un moment al mediului online, mai ales ca s-au facut tranzactii pe aceasta zona, in 2009.

Tranzactia anului in IT a fost anuntata la sfarsitul lunii aprilie, cand Asesoft Distribution, una din cele mai mari firme de distributie de pe piata romaneasca, a cumparat 51% din liderul pietei de comert online, eMAG, valoarea tranzactiei nefiind publica.

Matei Filipidescu este mai reticent in a estima tranzactii surpriza pe acest sector. El considera ca mediul online este putin dezvoltat iar, pe de alta parte, criza si numarul mare de utilizatori de Internet vor determina o mutare a cheltuielilor de media catre online.

“Insa nu ne vom mai intalni curand cu multiplii tranzactiilor de anii trecuti. Se poate asadar sa avem de a face cu un blocaj determinat de diferentele de intelegere a pretului intre vanzatori si cumparatori – aici tranzactiile sunt destul de mici in valoarea absoluta ca disponibilitatea finantarea achizitiei sa nu fie determinanta”, a explicat el.

In opinia sa, Romania si regiunea in sine sunt o mare oportunitate, avem de recuperat un decalaj care nu poate fi facut peste noapte, „asa ca si in criza si dincolo de criza (pana la urmatoare criza) vor fi oportunitati”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri