2 / 6

Pe ce s-a bazat cresterea din T1?

In timp ce piata romaneasca a asigurarilor s-a confruntat cu efectele negative ale crizei financiare in prima parte a anului, performanta companiei este explicata de Bahrim prin cresterea numarului de parteneri.

“Cresterea se explica prin majorarea numarului de parteneri. Avem parteneri de renume, stabili, iar in ultima perioada de timp au existat situatii in care nu am initiat noi vanzarea ci am fost invitati la masa negocierilor datorita recunoasterii calitatii serviciilor si produselor oferite de Cardif in Romania”, explica CEO-ul companiei.

Cardif a ajuns la un numar de 10 parteneriate active, lucrand cu institutii financiare de top. “Este evident sa ne dorim sa lucram cu companii de top, pentru ca suntem una din putinele companii de asigurari din lume care a ramas la ratingul AA din partea Standard and Poor’s (S&P).

Acum, in actualele conditii de piata, este mai important ca oricand si iti doresti sa faci afaceri cu companii sigure, bine pozitionate; faptul ca am ramas cu ratingul AA vorbeste de la sine”, adauga Bahrim.

Cardif si-a inceput activitatea in 2007 pe o piata autohtona “asezata in ceea ce priveste colaborarile de tip bancassurance (produsele de asigurare sunt vandute institutiilor financiare, care le distribuie la randul lor propriilor clienti persoane fizice sau corporate - n.r.)”, dupa cum spune oficialul companiei. “Astfel, la nivel de top 10 pe piata bancara, existau deja parteneriate strategice intre institutii financiare si companii de asigurari, si chiar mai mult, parteneriate cu propriile companii (captive) de asigurari”, isi aminteste Bahrim.

In ciuda acestui lucru, spune seful asiguratorului, compania a reusit sa creeze un portofoliu solid de parteneri. “Ceea ce aducem in Romania nu se reduce la distributia unui simplu produs de asigurare, ci discutam despre un model de afaceri care s-a dovedit unul de succes in toate tarile in care detinem operatiuni, prin intreaga gama de servicii oferite partenerilor nostri”, a tinut sa precizeze Bahrim.

Modelul de afaceri al Cardif, parte a grupului financiar BNP Paribas, este Business to Business to final Customer (B2B2C). La intrarea pe piata romaneasca, obiectivul-tinta a fost mai ales piata creditului de consum, produsul vandut fiind Payment Protection Insurance.

In timp, produsele distribuite de Cardif pe piata romaneasca au devenit tot mai interesante pentru partenerii sai institutii financiare bancare sau nebancare, avand in vedere ca in circumstante exceptionale de criza clientii cauta solutii si servicii care sa ii ajute sa iasa cu bine din aceasta perioada, sa isi pastreze patrimoniul personal.

“Intr-un moment in care rata somajului are un trend ascendent, Cardif propune pe piata produse de protectie a venitului, o crestere semnificativa in vanzarile noastre avand asigurarile de somaj si incapacitate temporara de munca, care ofera clientilor protectie financiara prin preluarea de catre Cardif a ratelor de credit pe o anumita perioada de timp”, spune CEO-ul companiei de asigurari.

Ea mai spune ca perioada de timp este destul de mare incat sa ofere clientului posibilitatea de a se reintegra in munca.
“In prezent colaboram atat cu institutii financiare nebancare care opereaza pe piata creditelor de consum si pe cea a leasingului, cat si cu banci de top din Romania. Pe viitor urmarim sa introducem noi canale de distributie, insa mai multe detalii preferam sa le discutam pe masura ce vom demara noile proiecte”, detaliaza Bahrim.

Produsele companiei sunt vandute in contextul unui contract de credit. Acestea acopera riscul pierderii locului de munca, incapacitatea de munca temporara sau permanenta, invaliditatea totala sau permanenta si decesul. In cazul cardurilor de credit, politele asigura riscul folosirii frauduloase a acestora.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri