2 / 4

Criza, brokerii si asiguratorii

Criza i-a prins pe brokerii din Romania in expansiune, spune Fugaciu, ceea ce probabil pe multi dintre acestia i-a uimit, creandu-le anumite dificultati. “Unii au avut reduceri pe retail (in special pe partea de comisioane). Volumele au scazut pe segmentul life si pensii si, in acelasi timp, polite noi s-au facut putine, iar multi dintre intermediarii de asigurari sunt specializati pe acestea. De aceea, cred ca brokerii care aveau portofoliul mai diversificat au simtit mai putin impactul efectelor negative ale crizei financiare mondiale”, a explicat Fugaciu.

La nivel de piata, in primul rand, explica seful Marsh, s-a observant o tendinta la client, de revizuire a programelor de asigurare, a riscurilor asigurate, a primelor pe care le platesc, scopul final fiind in proportie de 99% de reducere a costurilor pe fondul turbulentelor economice si a lipsei de lichiditati cu care companiile se confrunta.

“Activitatea noastra a fost in aceste conditii mai intensa si am putut ajunge la alti clienti, partea de afaceri noi a fost relativ dinamica pentru o astfel de perioada economica, ceea ce este incurajator pentru noi ca intermediari intre asiguratori si clienti”.

Apoi, subliniaza Fugaciu, rolul brokerilor este mai apreciat in perioada de criza. Ca volum, piata intermedierilor de asigurari este la acelasi nivel ca anul trecut, probabil ca ponderea in piata asigurarilor a brokerilor va fi de circa 30% la finele anului, estimeaza Fugaciu. De la inceputul anului si-au incheiat activitatea 12 brokeri si au aparut 4 noi jucatori pe piata. La aceasta data exista 410-420 brokeri de asigurari pe piata autohtona.

“In ceea ce priveste piata de asigurari, companiile nu mai sunt interesate de cota de piata, ci de profit. Consecinta logica este ca si-au reanalizat profitabilitatea si incearca sa imbunatateasca acolo unde rezultatele sunt proaste, si asa cum se stie, daunalitatea, pierderile vin dinspre asigurarile auto atat Casco, cat si RCA”, a mai mentionat Fugaciu.

Masurile luate de asiguratori, detaliaza managerul Marsh, sunt contradictorii. “Ceea ce asiguratorii vizeaza consta in a-si imbunatati clar rata daunei, iar pentru a-si imbunatati rata daunei trebuie fie sa mareasca nivelul de prime, fie sa scada despagubirile, fie ambele masuri. Sa mareasca primele nu prea pot, asiguratorii pot cel mult sa mareasca pretul, cota de prima care se plateste, dar daca fac asta pierd clientii si atunci solutia este sa controleze daunele pe care le platesc, iar acest lucru se face de multe ori in detrimentul asiguratilor”, a explicat seful Marsh despre tendintele pietei de asigurari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri