3 / 4

Ce a schimbat criza. Cresteri si scaderi

Ceea ce criza economica a schimbat si se poate observa pe piata romaneasca, explica seful Marsh, tine de riscuri si perceptia acestora. Au aparut unele riscuri care sunt clar legate de criza, se observa insa si mai multa grija in ceea ce priveste protectia bunurilor sau a afacerii.

“Riscurile de raspundere au crescut foarte mult pentru ca oricine este prejudiciat incearca sa recupereze banii. Inclusiv asigurarea de vatamare corporala de la RCA a crescut. Asiguratorii spun ca a crescut de 10 ori pentru ca oamenii au inteles ca daca sunt vatamati pot sa ceara bani, despagubiri”, spune Fugaciu, adaugand ca in strainatate ponderea intre vatamare corporala si daune materiale este de 50%-50%, in timp ce in Romania vatamarea corporala nu este nici 10% deocamdata.

Totodata, in aceasta perioada au fost si anumite linii de afaceri care au crescut mai mult decat in conditii normale, cum ar fi asigurarile de credit comercial, unde conducerea Marsh a observat o cerere mai mare.

“Scaderi semnificative au fost pe segmentul asigurarilor auto, pe fondul puternicei deprecieri a volumului de vanzari de autoturisme din industrie. In ceea ce priveste companiile, acestea au pastrat ce ofereau angajatilor ca bonusuri, ca asigurare, dar nu si-au mai urmat planurile de extindere a acestor beneficii pe care le aveam in discutii cu ei. Practic, putem spune ca beneficiile oferite de angajatori au stagnat”, explica Fugaciu.

“Daca pe celelalte linii de afaceri este mai multa flexibilitate, in piata din partea asiguratorilor pe segmentul auto asiguratorii sunt mult mai atenti la rata despagubirilor. “La fel pe asigurarile de credite, situatia este diferita, despagubirile sunt mari si nu-s decat cativa asiguratori care le ofera, dar si acestia sunt din ce in ce mai restrictivi si probabil la un moment dat se vor opri din a mai oferi produsul acesta”, a mai spus Fugaciu.

Se pot negocia conditii mai bune in ceea ce priveste politele contractate in contextul crizei, desi apar probleme la daune care au crescut mult in ultimul an, iar asiguratorii sunt atenti la ce platesc. “Daca asiguratorii refuza sa asigure anumite riscuri nu mai fac afaceri, daca se incarca cu riscuri pe care nu le pot acoperi iar nu este bine si atunci trebuie sa fie atenti la cum stabilesc echilibrul intre aceste doua aspecte. Oricum, sunt de apreciat asiguratorii deschisi, care nu vor sa ia un risc nefavorabil si vor sa plateasca, decat cei care accepta orice si la daune reactioneaza greu cand trebuie sa se faca plata”, a concluzionat Cristian Fugaciu pentru Wall-Street.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri