3 / 4

Gradul de penetrare a pietei cardurilor de credit: aproximativ 40%

"Piata cardurilor de credit este subdezvoltata in prezent, iar gradul de penetrare este de aproximativ 40% din populatia angajata. In prezent, sunt aproximativ 2,7 milioane de carduri de credit la o populatie angajata de circa 6,5 milioane locuitori. Deci nu avem nici macar un card de credit la 2 persoane angajate", subliniaza Adrian Vlase.

Pe de alta parte, dobanzile la cardurile de credit sunt, in unele cazuri mai ridicate decat cele percepute la creditele de nevoi personale, insa clientii trebuie sa invete sa isi planifice cheltuielile, astfel incat sa beneficieze de perioada de gratie oferita de banca (perioada in care institutia de credit nu percepe dobanda pentru finantarea utilizata de client).

"Daca facem o comparatie intre creditul de consum si cardul de credit, atunci observam ca pentru finantari reduse si pe perioade scurte de timp cardul de credit joaca un rol mult mai bun decat creditul deoarece clientul beneficiaza de o perioada de gratie si de serviciile atasate cardului. In plus, pentru cumparaturile mai mari de 500 de lei, efectuate cu cardul de credit, clientii pot beneficia de un sistem de rate lunare egale, pe o perioada de pana la 24 de luni, cu o dobanda mult mai mica decat cea standard", a adaugat Vlase.

Citi a intrat pe piata din Romania in 1996 si furnizeaza produse si servicii financiar-bancare companiilor nationale si internationale, intreprinderilor mici si mijlocii, sectorului public, organizatiilor non-profit si persoanelor fizice.

Citeste mai multe despre planurile pe care le au americanii pe zona de retail intr-un interviu acordat de Shahmir Khaliq, presedintele sucursalei din tara noastra a Citibank.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri