3 / 4

Restructurarea portofoliului si adaptarea fortei de vanzari

Pentru a putea insa vinde produse de viata si sanatate, compania, recunoscuta pe piata locala ca una de asigurari generale, a trebuit sa restructureze produsele si sa adapteze forta de vanzari.

Produsele pe segmentul asigurarilor de viata ale companiei, in ultimii doi ani, au crescut mult ca oferta, grupul incercand sa le revizuiasca in linie cu cerintele pietei. “Cand am venit in Astra (in urma cu doi ani) am observat ca produsele erau in afara pietei fie prin faptul ca nu aveau tarifele potrivite, fie ca nu aveau cele mai potrivite clauze contractuale. Restructurarea produselor ne-a reusit in primul rand pentru segmentul de bancassurance, colaboram la acum cu 7 banci, si putem vorbi de restructurare si pe segmentul corporate”, afirma Scarlatescu.

Pentru forta de vanzari, produsele sunt atat cele traditionale de asigurari de viata, cat si produse adaptate fortei de vanzari non-life a companiei. Cele de viata au fost adaptate sa semene cu cele pe care le vand de obicei si care se pot plia foarte bine prin cross-selling pe auto sau property in vederea acomodarii mai bune a retelei de distributie cu vanzarile de life, a adaugat Scarlatescu.

“Am dezvoltat foarte mult sistemul de corporate, desi piata de asigurari a avut de suferit in anul acesta atat de dificil pentru orice companie, ne-am dezvoltat foarte bine astfel ca numarul de grupuri asigurate a crescut semnificativ. Daca anul trecut aveam 358 de grupuri asigurate (50 in 2007) anul acesta avem deja 380 pana in octombrie, primele medii pe grup nu sunt atat de mari, dar din punctul de vedere al cotei de piata si al numarului de clienti atrasi catre asigurarile de viata si sanatate dezvoltarea este notabila”, a adaugat Scarlatescu.

Ea a adugat ca portofoliul este destul de eterogen in prezent, iar prima medie este de la 15-30 milioane de lei pe grup, dar in portofoliul asiguratorului sunt si grupuri cu prime de circa 50.000-80 000 de euro. “Exista o apetenta mai mare a fortei de vanzari pe segmentul corporate, insa stabilitatea este data de portofoliul de retail. Astfel, ne-am concentrat pe produsele de retail, care se vand prin forta de vanzari specializata life (in numar mic deocamdata), dar si prin cea majoritara de non-life”, spune ea.

Astra are o retea de 10.000 de agenti, in mare parte dotati cu unitati de vanzare mobile pe care pot face ofertari sau emite electronic asigurarile generale. Compania mai are 238 de agentii la nivelul intregii tari si peste 50 de sucursale, unde a angajat in proportie de 80% cate un inspector specializat pe segmentul asigurarilor de viata.

Asiguratorul are 4.700 polite individuale emise anul acesta, 8.100 de noi clienti de bancassurance, 34.000 de clienti pe politele de grup si 2.700 de contracte emise pe sanatate.

“Colaboram cu peste 30 de brokeri pentru produsele de viata si sanatate. La banci, demarasera deja operatiunile cu bancile cand am venit la conducerea acestei directii, acum lucram cu 7 banci, si suntem pe cale sa incheiem cel de-al optulea contract, deci putem spune ca avem un portofoliu in dezvoltare, care a inceput de putin timp si nu trebuie sa scapam din vedere ca este al unei companii recunoscute pentru activitatea segmentului non-life”, a concluzionat Cornelia Scarlatescu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri