3 / 4

Ce asteapta jucatorii de la 2010?

Ideea unui an dificil pentru leasing este intarita si de evolutia jucatorilor din prima luna a anului.

„Impuls Leasing Romania a inceput anul 2010 in scadere fata de luna ianuarie 2009, fiind semnate aproximativ 200 de contracte in valoare totala de aproape 4 milioane de euro. Segmentele finantate au fost autoturisme, camioane si echipamente de constructii”, a declarat directorul general al companiei, Razvan Diaconescu (foto), pentru Wall-Street.

El a explicat ca scaderi s-au inregistrat pe toate segmentele de activitate, in special din cauza lipsei cererii de finantare de pe piata.

Volumul de finantari auto a fost in prima luna din an mai scazut decat in perioada similara a anului trecut, pentru Impuls Leasing, in schimb s-a remarcat o crestere timida a cererii pe partea de camioane, semiremorci si camioane de transport. Sperantele insa se indreapta, potrivit lui Diaconescu, spre programul Rabla.

„Ne asteptam ca piata sa se dezmorteasca incepand cu a doua jumatate a anului si speram sa incheiem anul 2010 cu rezultate cu 10% peste cele inregistrate in 2009. Din punct de vedere al bunurilor finantate de Impuls Leasing, autoturismele vor ramane varful de lance, insa estimam o crestere a procentului de camioane si semiremorci precum si pe sectorul de transport fata de anul 2009”, spune Diaconescu, care estimeaza o crestere generala a pietei cu maxim 5% fata de anul 2009.

La sfarsitul anului 2009 Impuls Leasing Romania avea aproximvativ 30.000 de clienti si estimeaza ca pana la finele lui 2010 sa atinga un numar de cel putin 35.000 de clienti.

Peter Demmer (foto), general manager in cadrul Volksbank Leasing, este de aceeasi parere ca, din pacate, mediul economic romanesc este in continuare influentat de criza financiara internationala. „Efectele acesteia se resimt si la inceputul lui 2010 in industria leasingului.
Comparativ cu ianuarie 2009, in prima luna a lui 2010 s-a inregistrat o scadere per total de 40% a valorii bunurilor finantate datorata scaderilor pe partea de autovehicule si in special pe echipamente”, a declarat Demmer pentru Wall-Street.

Sectorul auto este in continuare in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cauza fiind, potrivit lui Demmer, numarul scazut de inmatriculari noi de autoturisme. „In Romania, inmatricularile de autoturisme noi au avut o scadere de 84,5% comparativ cu ianuarie 2009, fapt ce a afectat piata de leasing”, spune oficialul VB Leasing.

VB Leasing a fost unul din putinii jucatori de pe piata de leasing romaneasca care a terminat anul 2009 pe profit si intentioneaza, conform celor declarate de Demmer, ca acest lucru sa fie valabil si pentru anul curent.

„Este necesar ca economia romaneasca sa ajunga la o stabilitate in acest an, evolutie de dorit si pentru piata de leasing. Speram ca astfel increderea investitorilor straini si locali in potentialul tarii noastre sa fie restabilita, iar posibilitatea de crestere si evolutie sa fie din nou atuul companiilor de leasing. Compania va merge pe finantarea de autovehicule, care are o pondere majoritara, si pe doua directii de nisa, agricultura si echipamente medicale, care suntem convinsi ca vor produce o crestere anul acesta”, a specificat Demmer, pentru Wall-Street, intarind astfel estimarile presedintelui ALB.

La finele lui 2009 VB Leasing avea 22.430 de contracte active.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri