2 / 5

Pe ce produse va miza asiguratorul in vederea dezvoltarii?

Pentru 2010, compania isi propune sa continue dezvoltarea de produse de asigurare, atat pe segmentele deja prezente in portofoliul companiei, dar mai ales pe cele care nu sunt foarte bine reprezentate pe piata asigurarilor din Romania.

In prezent, principalele produse ale companiei sunt asigurarile de locuinte, asigurarile de proprietati, asigurarile de raspundere civila fata de terti, cum ar fi raspunderea civila generala, dar si raspunderea D&O (raspunderea managerilor si administratorilor societatilor comerciale), raspunderile profesionale, raspunderea prestatorului de servicii (completed operations liability).

De curand, asiguratorul a obtinut licenta de practicare si a altor clase de asigurari cum ar fi asigurarile de aviatie, asigurarile maritime, credite si garantii (performance bonds), dar si asigurari de sanatate si asigurari medicale pentru calatorii in strainatate.

“Foarte probabil, datorita naturii pietii, principalele categorii de asigurari, dupa cele auto, vor ramane asigurarile de proprietati si asigurarile de raspunderi civile fata de terti. Am identificat o piata insuficient acoperita atat pe zona corporate a IMM-urilor, cat si in zona de persoane fizice pentru care vrem sa lansam noi produse pentru care compania noastra a primit recent licenta de practicare de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si ne asteptam ca acestea sa ocupe un loc din ce in ce mai important in portofoliul companie”, a declarat Babaneata.

Efraim Naimer (foto), directorul general a mentionat ca Platinum are in vedere si lansarea unei polite de aisgurare de sanatate, insa acesta va fi oferit prin clinicile private.

In acelasi timp, compania va miza si pe asigurarile necesare clientilor corporate atat IMM-uri, cat si companii mari. “Vrem totusi clienti ale caror dimensiuni sa nu provoace dezechilibre in portofoliul nostru si apoi am descoperit ca zona IMM-urilor este mai putin acoperita de asiguratorii locali”, a mai spus Naimer.

“De exemplu, produsele noastre pentru diferitii prestatori de servicii acopera intreaga afacere, de la proprietati si bunuri si pierderile din intreruperea activitatii lor, pana la raspunderea civila fata de terti, acoperire indispensabila pentru buna derulare a activitatii. In plus, oferim si raspunderea decurgand din lucrari finalizate si predate (completed operations liabiltity), pentru ca un eveniment poate aparea atat in timpul prestarii serviciilor la sediul clientilor, dar si dupa finalizarea lucrarilor”, a detaliat Babaneata.

Apoi, in cazul asigurarii locuintelor, compania a adaugat si asigurarea continutului gratuit in limita a 3.000 de euro, raspunderea civila fata de terti, unde nu acopera doar daunele produse vecinilor ca urmare a unei inundatii de exemplu, dar si raspunderea familiei pe teritoriul Romaniei.

Distributia produselor se face atat direct, prin cei 25 de agenti, online, dar mai ales prin brokeri care au ocupat o pondere de 40% in cadrul portofilului companiei in 2009, iar in 2010 directorul general adjunct este de parere ca ponderea acestora va fi de circa 40-50%. La aceasta data, Platinum are incheiate parteneriate cu peste 50 de brokeri de asigurari.

“Unul din obiectivele pentru anul acesta este sa incercam sa vindem produsele si prin banci”, a detaliat Naimer. La sfarsitul anului 2009, asiguratorul avea 1.700 de clienti. Compania are in prezent 30 de angajati.

Compania este si unul din membrii fondatori ai Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) participand cu 15% (cota maxima de participare permisa de lege) la capitalul social al PAID.

„PAID trebuie sa devina un motor de crestere pentru piata romaneasca de asigurari. Nu ma astept ca in primii 2 ani de functionare sa fie asigurate toate cele 8 milioane de locuinte din Romania, insa emiterea de polite obligatorii trebuie sa impulsioneze vanzarile de polite facultative de asigurare a locuintelor. Ma astept ca PAID-ul sa schimbe mentalitatea romanilor in cele ce priveste protectia de aceea credem ca acesta va avea un impact important si asupra industriei”, a mai spus Naimer, care vede in Romania un potential deosebit de crestere pentru piata de profil, prin cele circa 20 de milioane de locuitori.

La aceasta data, asiguratorul ofera un produs de asigurare facultativa a locuintei pentru care prima medie anuala este de 80-90 de euro pentru un apartament de 2 camere din Bucuresti construit dupa 1978.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri