3 / 4

Ce schimba evenimentul din Islanda in asigurari si aviatie?

Din prisma asiguratorilor, cel putin in Romania se contureaza tot mai bine perspectiva unor noi nise de piata. Recent, Omniasig, membra a Vienna Insurance Grup, a lansat pe piata locala un produs special menit sa protejeze persoanele fizice in eventualitatea acestui gen de eveniment. Cu toate acestea, satisfacerea nevoii de protectie in cazuri exceptionale este departe de a fi acoperita in totalitate atat in industria locala, cat si in cea mondiala, dupa cum au aratat ultimele zile. Reiese astfel si nevoia de produse dedicate acestor evenimente speciale.

“Tinand cont de gradul redus de predictibilitate a cazurilor de acest gen, precum si de tipologia vasta a fenomenelor naturale extreme cu care ne putem confrunta pe termen mediu si lung, este foarte dificil sa fie luata in calcul dezvoltarea unor produse specifice la nivelul asiguratorilor. Reasiguratorii nu vor ezita, insa, sa ia in calcul diversificarea tipurilor de fenomene naturale extreme, in scopul conceperii de scheme din ce in ce mai complexe pentru asiguratori”, a mai spus Radu Manoliu (foto).

Totodata, spune Ardelean, fiind un fenomen care nu s-a mai produs la o scara atat de mare in epoca moderna a transportului aerian care compara daunele cauzate de norul de cenusa cu cele provocate de atacurile teroriste de la 11 septembrie, e normal sa nu existe reglementari foarte precise privind limitele in care s-ar fi putut opera zborurile si ca urmare masurile de precautie au fost maxime.

Dupa cum s-a si anuntat deja de catre institutiile abilitate, cum ar fi Eurocontrol, autoritatile aeronautice nationale Agentia Nationala pentru Siguranta in Aviatie (EASA), Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian (IATA) urmeaza sa procedureze mult mai amanuntit conditiile in care operarea zborurilor va fi posibila in situatii simuilare cu cea cu care s-a confruntat Europa in ultima perioada.

Astfel, se vor delimita zonele de risc, se vor stabili proceduri de zbor in zone contaminate, proceduri de verificari tehnice ale aeronavelor dupa astfel de zboruri si o serie de alte masuri care pe viitor sa asigure o mai buna gestionare a unor situatii similare. „Se doreste reducerea la maximum nu numai a pierderilor comerciale, dar si a riscurilor operationale”, concluzioneaza Paula Ardelean.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri