2 / 5

Ardaf tinteste profit in 2010

Ardaf, companie membra a grupului Generali, vrea sa inchiada anul in curs cu o crestere de 4% , potrivit directorului sau general Stanislav Uma (foto).

De altfel, actionarii companiei vor face o marire de capital de 11 milioane de euro, in vederea dezvoltarii societatii care doreste sa mai angajeze circa 700 de agenti de vanzari. „Vrem sa ne dezvoltam reteaua de distributie si sa ne echilibram portofoliul, de aceea ne vom concentra pe asigurarile non-auto in 2010”, au spus reprezentantii companiei.

Anul 2009 a adus o scadere de 8,1% , pana la un nivel total al primelor brute subscrise de 327,2 milioane de lei. „Aceasta scadere a fost mai mica decat cea pe care o asteptam si o aveam in planul de afaceri aprobat de actionari pentru anul trecut. Credem ca acest fapt reprezinta premisele unui start bun pentru 2010”, a declarat Stanislav Uma , presedinte directorat si director general al Ardaf.

Ardaf a subscris prime brute in valoare de 82,9 milioane de lei in primele trei luni ale anului in scadere cu 9,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit reprezentantilor companiei. Totusi, in luna martie a anului curent, vanzarile companiei au avansat cu 8% comparativ cu perioada similara din 2009.

„Desi s-a renuntat la subscriere pe segmentul asigurarilor de viata prin intemrediul Ardaf, actionarii vor sa pastram licenta pentru ca aceasta linie de afaceri are un potential imens de crestere in Romania si vrem ca si Ardaf sa poata creste in aceasta directie”, a completat Kovarova adaugand ca la aceasta data Ardaf este in procesul de majorare a capitalului si pastrarea licentei pentru sectorul viata.

De asemenea, compania a revenit pe profit in primul trimestru si vrea sa inchida anul cu un profit de 1,5 milioane de lei. Rata combinata a companiei, indicator al profitabilitatii, a scazut la 137% in 2009 de la 170% in 2008 (o rata combinata sub 100% arata un nivel crescut al profitabilitatii companiei n.r.).

Tot in primul trimestru, afacerile de pe segmentul de raspundere civila au crescut cu 15,7%, asigurarile de incendiu si alte calamitati naturale cu 10% si pe casco cu 4,2%. De asemnea, compania a crescut cu circa 10% pe segmentul asigurarilor de locuinte.

“Consider ca rezultatele din primul trimestru sunt semnele pozitive ale strategiei adoptate (compania trece din primavara lui 2009 printr-un proces profund de restructurare n.r.), atat in ceea ce priveste imbunatatirea parametrilor de profitabilitate, cat si in privinta echilibrarii portofoliului. Ne vom concentra in continuare pe consolidarea si cresterea retelei de distributiei”, a mai declrat Uma.

Astfel, asigurarile de incendiu si-au crescut ponderea in portofoliul companiei de la 4% la 5%. De asemenea, segmentul casco a ajuns la o pondere de 29% din totalul portofoliului, cu 4 puncte procentuale in plus fata de T1 din 2009. In schimb, ca urmare a implementarii noii strategiei de dezvoltate, ponderea RCA s-a diminuat la 61% in total portofoliu de la 67% in perioada similara a anului trecut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri