3 / 5

SMS-ul si vocea vor ramane killer application

Cu toate ca noile dispozitive mobile ofera din ce in ce mai multe servicii, tot apelurile de voce si SMS-urile vor domina telefonia mobila, afirma Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Systems (DCS), unul dintre principalii furnizori locali de telecom.

Astfel, apelurile video vor fi in continuare o piata de nisa, potrivit managerului care citeaza cel mai recet studiu realizat de compania de consultanta Deloitte privind industriile de tehnologie, media si telecomunicatii (TMT).

Pe de alta parte, cererea de solutii telecom va creste, dar contractele vor scadea, consumatorii vor avea asteptari tot mai mari legate de calitatea serviciilor, va creste foarte mult cererea de date prin retele fixe, iar apelurile de voce se vor desfasura tot mai des prin intermediul internetului.

In ceea ce priveste mediul care va atrage audiente tot mai mari, acesta va continua sa fie televiziunea, canalul consolidandu-si astfel statutul de supermedia.

Practic, numarul de telespectatori va creste cu 40 de milioane in acest an, valorea publicitatii TV la nivel mondial va creste cu zece miliarde de dolari, iar audienta din intreaga lume va urmari cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune in 2011.

“Aceasta constatare va duce la o strategie bazata pe continut, iar in Romania vedem acest lucru”, explica seful DCS.

Chiar daca se vorbeste tot mai mult despre televizoare si continut 3D, vizionarea acasa de emisiuni in format tridimensional nu va deveni prea curand o forma de entertainment adoptata de un segment mare de oameni.

In acelasi timp, DVR-ul va fi tot mai popular, consumul pe TV va ramane pasiv, publicatiile se vor muta pe internet si vor incepe sa furnizeze continut platit, iar publicitatea online se va dezvolta, dar nu va atrage din cea pe televiziune.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri