4 / 5

Achizitia serviciilor de voce ar putea ajunge precum cea de RCA

In prezent toate ofertele de servicii telecom se bazeaza doar pe pret, iar in cazul in care acest lucru nu se va schimba, in aproximativ cinci ani achizitia de servicii de voce ar putea ajunge precum cea de politele RCA (raspundere civila auto), un segment in care pretul este singurul diferentiator, afirma Adrian Ciobanu, managing partner al Reimens Group, companie de audit in telecomunicatii.

Reimens a fost infiintata in 2007 si intre timp a lucrat pentru peste 100 de clienti printre care Xerox, Omniasig, Libra Bank sau Deloitte.

Managerul crede ca utilizatorii vor fi tot mai nemultumiti de serviciile operatorilor, iar negocierile vor fi mai complexe si mai lungi. De obicei, pastrarea unui client costa de cinci, sase ori mai putin decat atragerea unuia nou de la competitie.

“Operatorii mizeaza pe lipsa interesului celor cu care negociaza, a nedocumentarii acestora, pe informatiile deformate pe care acestia le au privind piata. Pe de alta parte, uneori clientii nu reusesc sa isi dea seama ce nevoi de comunicare au”, mai spune managerul.

In cazul unor companii ale caror costuri de comunicare le-a auditat au existat si contracte nenegociate de cinci ani si dupa renegociere costurile au scazut si cu 70%.

“In urmatorii cinci ani ofertele vor fi tot mai agresive, veniturile vor scadea, concurenta va fi mai mare si vor aparea servicii noi. Pe de alta parte, este nevoie de mai multa diversitate si flexibilitate a ofertelor. Sunt multe oferte cu mii de minute intr-o retea si nu vorbeste nimeni 10.000 de minute intr-o luna intr-o retea”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri