1 / 7

Teodor Blidarus, ANIS: Trebuie sa dezvoltam stiintele sociale. Nu poti vinde fara SEO sau marketing bun

Industria de software si servicii IT va ajunge anul acesta la circa 3,6 miliarde de euro fata de 3 miliarde anul trecut, iar in 2017 veniturile acestui domeniu vor fi de 4 miliarde de euro.


„Iar acestea sunt estimari conservatoare. Oamenii competenti si preturile competitive sunt printre resursele noastre, iar pe masura ce industria si piata se maturizeaza lumea asteapta sa venim cu valoare adaugata. Serviciile trebuie sa mearga in zona de inovatie, de valoare adaugata. O sa vedem ca acele companii care produc software business to business au o capitalizare mult mai mare, dubla decat cele care fac software pentru consumer. La nivel mondial, aproape 90% din ce inseamna tranzactii cu licente sunt dinspre SUA catre restul lumii. Singura companie care face ceva semnificativ in acest sens este o companie germana care se numeste SAP”, a afirmat Teodor Blidarus, presedinte al Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS) si managing partner al companiei de software Softelligence.


Blidarus a adaugat ca decizia cea mai importanta pe care a luat-o in ultimii ani ani a fost lansarea unei platforme pentru fluidizarea unor aplicatii de business.


„Practic, ceea ce companiile faceau inainte cu zece programatori, acum pot face de zece ori mai repede sau mai ieftin. Mereu trebuie sa te uiti care mai sunt resursele cu care poti sa cresti. Aceasta platforma a insemnat o investitie de 300.000 de euro, practic tot profitul nostru din acel an, dar acum aceasta platforma genereaza venituri de peste un milion de euro si peste 60% din profitul companiei”, a explicat managerul Softelligence.


Pentru ca business-urile romanesti sa atraga tot mai multi clienti din toata lumea, ar trebui ca in scoli sa punem accentul pe stiinte exacte, dar sa investim si in stiintele sociale.


"Ne mandrim ca avem matematicieni, ca avem specialisti in vanzari, dar venim cu un bagaj in care asociem ideea de vanzari cu bisnita. Oamenii spun: << A, esti din vanzari, deci stii sa aburesti lumea>>. Este greu de crezut ca se poate intampla peste noapte o schimbare. Dar trebuie sa dezvoltam componenta de stiinte sociale. Este un studiu al BNR din care a reiesit ca cea mai mare pondere din angajari va fi pentru specialisti in stiinte sociale, este o tendinta la care trebuie sa punem umarul cu totii. Nu putem sa vindem global, daca ingnoram ideea de SEO (n.red. optimizarea pe motoare de cautare online) sau daca nu avem un marketing bun".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri