2 / 7

Concurenta mai acerba din toamna

Cum este primita portabilitatea de companiile de telefonie? Reprezinta pastrarea numarului de telefon un impediment prea mare atunci cand vine vorba de schimbarea furnizorului?

“Avand in vedere experienta implementarii portabilitatii in alte tari, precum si caracteristicile pietei romanesti de comunicatii mobile si particularitatile socio-economice ale Romaniei, pastrarea numarului de telefon nu reprezinta o bariera pentru migrarea de la un operator la altul a clientilor de telefonie mobila. Utilizatorii isi aleg operatorul in functie de alte criterii, precum nevoile de comunicare ale acestora, atractia brandului, calitatea serviciilor oferite de operator, acoperirea retelei, experienta de utilizare a produselor si serviciilor, prin urmare, nu ne asteptam ca portabilitatea numerelor sa schimbe preferintele utilizatorilor”, a declarat, pentru Wall-Street, Mihail Tarniceanu, Associate Director, Regulatory Affairs, Vodafone Romania.

“Portabilitatea nu reprezinta un beneficiu in sine atata vreme cat clientul este satisfacut de serviciile oferite. In schimb, va oferi probabil un argument in plus acelor clienti nemultumiti de prestatiile furnizorului de servicii”, sustine si Dorin Odiatiu, Head of Wholesale, International & Regulatory Affairs la Orange Romania.

Oficialii Cosmote sustin ca migratia clientilor intre operatorii de telefonie mobila este un fenomen intalnit la nivel global, si nu este intotdeauna conditionata de portabilitatea numerelor, dar sunt de acord ca implementarea acestui sistem va determina intensificarea concurentei pe piata, mai ales in segmenul de business, in care multi clienti nu renunta la actualul operator pentru a trece la o oferta mai buna, pentru ca numerele lor sunt cunoscute de partenerii de afaceri.

ANRCTI vede portabilitatea numerelor ca pe un impuls dat competitiei pe piata telecom si considera ca operatorii trebuie sa depuna eforturi pentru pastrarea clientilor deja dobanditi.

“Faptul ca-si vor putea pastra numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul de servicii de telefonie va creste deschiderea abonatilor catre ofertele alternative, le va permite sa aleaga oferta cea mai avantajoasa sau potrivita, stimuland astfel concurenta intre furnizori. De aceea, succesul portabilitatii va fi dat si de eforturile pe care le vor face operatorii pentru a-si pastra clientii si numerele acestora, prin oferte mai avantajoase si calitate mai buna a serviciilor, nu doar de cuantumul numerelor de telefon care vor parasi retelele originare”, ne-a explicat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri