1 / 5

Romania, o piata orientata catre segmentul prepaid

La sfarsitul anului 2007, 67% dintre clientii operatorilor de telefonie mobila veneau din randul utilizatorilor de cartele preplatite, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), Astfel, din cei 21,6 milioane de clienti comunicati de Cosmote (3 milioane), Vodafone (8,8 milioane) si Orange (9,8 milioane) la finele anului trecut, 14,47 milioane erau utilizatori de cartele preplatite.

Oficialii Cosmote Romania estimeaza ca Romania este o piata orientata catre segmentul prepaid. “Media segmentului prepaid pe alte piete mature se situeaza undeva in jurul a peste 60%, iar Romania, unde valoarea este in jurul a 70%, este in curs de a se alinia cu acestea”, spun reprezentantii Cosmote.

Potrivit oficialilor companiei, 80% dintre utilizatorii inregistrati de companie la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut foloseau cartelele preplatite, adica 2,4 milioane din cele trei milioane de clienti erau incadrati pe segmentul prepay.

La finalul anului 2007, 65,2% dintre clientii Vodafone erau utilizatori de cartele prepay,, potrivit lui Alexandru Niculescu, Director, Consumer Propositions, Vodafone Romania. Adica 5,73 milioane din cei 8,8 milioane de clienti anuntati de operator utilizau cartelele preplatite la sfarsitul anului trecut.

Ceea ce inseamna ca Orange, operatorul telefonie mobila cu cea mai mare baza de clienti din tara avea un procent de 55,8 de utilizatori de prepay, adica 5,46 milioane utilizatori de prepay din totalul de 9,8 milioane de clienti.

“Conform ultimelor statistici furnizate de ANRCTI valabile pentru sfarsitul anului trecut, din totalul utilizatorilor de telefonie mobila 67% reprezinta posesori de cartele preplatite, iar 33% sunt utilizatori cu abonament lunar. Prin urmare, clientii prepay sunt in continuare foarte importanti pentru Orange Romania, ca si pentru ceilalti operatori de pe piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Ana Niculae, Consumer Division Manager Orange Romania.

Dan Georgescu, presedintele ANRCTI, declara anul trecut ca o consecinta a ratei de penetrare din ce in ce mai ridicate a serviciilor de telefonie va fi ca jucatorii isi vor schimba strategiile de marketing ce vizeaza majorarea cotei de piata, orientandu-se catre mentinerea bazei de clienti, ceea ce va determina cresterea numarului de clienti pe baza de abonament. Mai precis, orientarea va fi catre migratia clientilor dinspre prepay catre postpay.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri