2 / 5

Strategiile operatorilor

Strategia Cosmote Romania va aborda agresiv segmenul de business, anul acesta, in care compania urmareste atat atragerea de clienti noi, cat si a celor de la concurenta.

“De asemenea, anul acesta va fi implementata portabilitatea numerelor, in urma careia utilizatorii vor putea alege operatorul de telefonie care le ofera serviciile cele mai relevante si accesibile, fara sa isi piarda insa numarul de telefon cunoscut de prieteni si colegi. In plus, o rata de penetrare de 100% inca lasa loc de crestere pe piata, avand in vedere ca in anumite tari europene, precum Grecia, nivelul depaseste 130%”, potrivit oficialilor companiei.

Strategia Orange presupune abordarea unor oferte distincte pentru segmentele prepay si postpay, cu mentiunea ca orice client prepay poate deveni la un moment dat utilizator de servicii pe baza de abonament, dar si reciproca este valabila.

“In general, tinerii sunt cei care utilizeaza cartele preplatite. Pe masura ce acestia inainteaza in varsta, veniturile lor devin suficiente si stabile, iar cei mai multi dintre ei migreaza catre abonamentele cu beneficii suplimentare cartelelor: telefoane subventionate, tarife mai mici si programe de fidelizare”, spune Ana Niculae. Aceasta apreciaza ca, in urmatorii trei ani, numarul utilizatorilor de cartele preplatite se va mentine ridicat.

Vodafone isi adapteaza strategia astfel incat ofertele din piata sa corespunda necesitatilor clientilor, a spus Alexandru Niculescu. Oficialul Vodafone apreciaza ca, atata timp cat asteptarile clientilor sunt satisfacute prin ofertele companiei, nu exista motive pentru care acestia sa migreze catre alti operatori.

“In alte piete mature, in care rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila a depasit pragul de 100%, aceasta diferenta de abordare a constat in concentrarea eforturilor catre diversificarea si rafinarea serviciilor, precum si catre cresterea nivelului de loializare a clientilor existenti”, considera oficialul Vodafone.

Acesta spune ca utilizatorii isi aleg operatorul in functie de criterii precum nevoile de comunicare ale acestora, atractia brandului, calitatea serviciilor oferite de operator, acoperirea retelei, experienta de utilizare a produselor si serviciilor.

Ana Niculae, Consumer Division Manager pentru Orange, spune ca pe piata romaneasca de cartele preplatite exista inca potential de crestere, in special din trei surse: clientii noi care nu au avut inca telefon (tineri sau persoane ale caror venituri cresc si permit adoptia telefoniei mobile), clienti care utilizeaza periodic serviciile unui anumit operator in functie ofertele acestuia si cresterea sezoniera (perioada vacantelor) generata de intoarcerea romanilor care lucreaza in alte tari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri