3 / 5

Viitorul publicitatii online

Reprezentantul Cosmote este de parere ca, in viitor, publicitatea va fi orientata mai mult in mediul online.

“Atata timp cat penetrarea Internetului si utilizarea lui creste, acesta va constitui un mediu de interes pentru publicitate: vom avea “mai mult” ca inainte - da, “mai mult” ca alte medii”, puncteaza reprezentantul Cosmote.

Referitor la evolutia publicitatii online, Luiza Afenduli, media manager-ul Vodafone, este de parere ca aceasta va creste in anul urmator si ca factorul de influenta il va constitui costul.

“Este de asteptat ca investiile in online sa creasca anul viitor, comparativ cu alte medii de promovare, datorita costurilor relativ mici. Campanii in care vanzarile se fac exclusiv online pot avea ca mediu exclusiv de promovare acest canal”, adauga Afenduli.

Internetul devine un mediu indispensabil, cu audiente generale din ce in ce mai ridicate, care permit segmentarea si targetarea campaniilor, cu cai de promovare ieftine si masurabile. Prin urmare, indiferent de obiectivele si profilul campaniilor, mediul online poate oferi solutii de promovare, considera Adrian Patarlageanu.

In plus, el crede ca, pe viitor, publicitatea online va beneficia de mai multa atentie din partea companiilor si, implicit, de bugete mai mari.

“Insa ritmul cu care se vor atrage aceste bugete va fi unul lent, atata vreme cat, in ciuda faptului ca este un mediu complet masurabil, nu exista suficiente studii privind eficienta sa, iar atentia acordata calitatii si relevantei continului este in continuare scazuta.

Daca in strainatate se fac studii de cercetare elaborate si se urmaresc indicatori de eficienta precum conversia, noi intampinam dificultati in a obtine un reach pe o campanie pentru care trebuie sa contractezi in medie 4-5 furnizori si cam tot atatea ad-servere si inca ne raportam la indicatori precum CPM (Cost per mille) si CTR (Click-through rate)”, a declarat seful departamentului de media al Romtelecom.

La fel, Antonela Ciucasu afirma ca este posibil ca acest mediu sa creasca in continuare in tara noastra, atragand bugete generoase. In general, continua ea, campaniile virale sunt cele care au o eficienta ridicata in acest mediu, datorita publicului tanar care “gusta” foarte mult acest gen.

De aceeasi parere este si reprezentanta Orange, care spune ca, luand in calcul faptul ca piata de publicitate online din Romania se afla in primele stagii de dezvoltare si ca, pana in prezent, majoritatea campaniilor de acest gen si-au demonstrat eficacitatea, acest sector virtual al advertising-ului va urma un trend ascendent pe viitor.

“Tinand cont de obiectivele si bugetul alocat unei campanii specifice, mediul online poate fi un mediu de comunicare foarte bun, insa trebuie tinut cont de faptul ca eficacitatea unei campanii online este sporita atunci cand este combinata cu o comunicare realizata si prin intermediul altor medii de promovare”, arata Anca Stancov.

In prezent, campaniile realizate online incep sa atinga tot mai multe grupuri tinta, iar din acest motiv, Stancov crede ca tot mai multe companii vor apela la acest mijloc de promovare in perioada urmatoare. Privind per ansamblu, cele mai bune rezultate sunt inregistrate prin campaniile online realizate pentru un public tinta constituit din tineri si clienti business, aceste doua grupuri avand cea mai mare afinitate catre acest mediu atunci cand aleg o sursa de informare, in detrimentul presei scrise sau a radioului, detaliaza ea.

Piata de telecom, care este dinamica si foarte competitiva, dupa cum spune Patarlageanu, va necesita resurse pe masura, iar in contextul economic actual se va acorda o atentie sporita eficientizarii cheltuielilor de comunicare. “Aceasta va creste pe masura ce va fi capabila sa-si demonstreze eficienta.”

Deloitte: 32% din companiile de tehnologie, media si telecom si-au redus investitiile anul trecut


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri