2 / 3

Prudenta in extinderea teritoriala

Compania a pus laolalta clientilor sai un pachet de servicii, care ofera utilizatorilor Internet in banda larga si telefonie, si tehnologia IPTV.

Pachetul nu ofera servicii de masa, este unul premium si contine 160 de canale plus 10 canale in format HD (high definition). Pretul unui pachet incepe de la 100 euro, iar in functie de numarul de televizoare, se mai platesc inca 10 euro pentru fiecare aparat – asta in situatia in care abonatul respectiv are peste 3 TV-uri.

Fiind un serviciu premium, scump, si paleta de clienti face parte dintr-o categorie sociala inalta. Asadar, clientela iNES IPTV se regaseste, cu precadere, in zona de nord a Bucurestiului. Operatorul este prezent doar in Capitala si in orasul Voluntari.

“Nu am vrut sa incepem o concurenta cu marile companii de cablu locale, din start. La momentul respectiv, nu aveam nici forta necesara, nici intentia. De aceea, ne-am dezvoltat o retea privata, securizata, in Bucuresti si in Voluntari.

Nu vrem sa ne extindem la nivel national, asta ar presupune o investitie mult mai mare decat cea realizata pentru actuala retea, si prea mult timp consumat. Ar trebui sa educam din nou publicul tinta, iar prima data ne-a luat 2-3 ani sa facem acest lucru”, explica managerul iNES IPTV.

Desi compania s-a promovat prin spoturi radio, prin reclame in outdoor, oamenii nu au fost foarte receptivi. Marea majoritate a clientilor au aflat de iNES si de serviciile de IPTV pe care le furnizeaza de la cunostinte sau direct de pe pagina de Internet a companiei.

De la inceputul anului, au existat cateva zeci de intreruperi de contracte. “Am avut clienti care nu erau de nationalitate romana si, din cauza crizei, au fost nevoiti sa paraseasca tara. Dar avem perspective bune, intrucat estimam ca, pana la finele anului, o sa ajungem sa avem 500 de abonati.”

Conform lui Rusu, in Bucuresti exista un potential de 10.000 de utilizatori de IPTV. “Ca valoare, tinand cont de faptul ca iNES este singurul jucator local pe segmentul de IPTV, la un simplu calcul – 400 utilizatori ori 100 euro/pachet – avem de a face cu o piata de circa 40.000 euro. La 10.000 de utilizatori, situatia se schimba, vorbim deja de o piata de un milion euro”, arata el.

Pentru Rusu, trecerea la televiziunea digitala reprezinta un pas inainte. In acest moment, iNES IPTV se concentreaza pe achizitionarea de noi canale HD. Echipa care se ocupa strict de aceasta divizie are circa 12 angajati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri