4 / 5

Magazine inchise si concedieri vs. EBITDA pozitiv in S2

Din martie 2009, Flamingo a inchis 5 magazine si a redus suprafata de vanzare totala la 10.000 mp.

In urmatorul semestru, Flamingo se va concentra pe optimizarea vanzarilor pe metru patrat si pe ajustarea operatiunilor la conditiile de piata. Astfel, incepand cu al treilea trimestru al acestui an si pana in T3 din 2011, compania va ajusta suprafata magazinelor, de la 1.000 -1.500 mp la 600 – 1.200 mp.

Flamingo avea, la finele anului trecut, 1.100 de angajati iar in prezent numarul acestora este de doar 750.

Incepand cu luna iulie, retailerul de electroIT a inregistrat un ritm pozitiv al vanzarilor. “Fata de iunie, luna trecuta am crescut cu 30%, peste nivelul pietei. Si august a mers bine. A doua parte a lui 2009 credem ca ne va aduce un EBITDA (profit inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierilor si a amortizarii) pozitiv”, a mai spus Treiber.

In al doilea trimestru al anului, EBITDA a ajuns de la -23% (in T1) la -12%, ceea ce inseamna ca lucrurile au inceput sa mearga pentru Flamingo inainte de a fi fost ales un plan special in acest scop.

Cu o experienta de 13 ani in consultanta privind situatii de criza si restructurari, Stefan Treiber a lucrat cu 15-20 de companii care treceau prin aceasta faza de rascruce si a ajuns sa cunoasca destul de bine si piata de retail. El nu stie cat timp va detine functia de CEO al Flamingo, insa are ca principala tinta salvarea companiei pe care o conduce si trimiterea ei pe primul loc in topul celor mai mari electro-retaileri.

Piata in care opereaza cel de-al doilea jucator de electronice, electrocasnice si IT se va imbunatati incepand cu anul viitor, iar din 2011 isi va reveni, conform lui Treiber.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri