3 / 5

Criza a anulat contracte de cel putin doua milioane de euro in toamna 2008

In afara de reorientarea pe alte piete, managerul Gecad a recurs si la reduceri de cheltuieli sau repozitionarea unor produse.

“In fiecare firma au fost masuri proprii. Am scazut toate cheltuielile care nu sunt intr-un mod clar legate de cresterea businessului. Ma refer la cheltuielile de vanzari, de marketing, la faptul ca am redus spatiul in care stam sau ca, de exemplu, de Craciun nu am mai facut cadouri, petreceri. Au fost refocalizari pe verticala, geografice, pe industrii, la nivel de clienti, in fiecare dintre firme si la fiecare dintre produse. Unele produse care erau pe segmentul premium le-am orientat catre cel de mijloc, la altele am urcat nivelul, la altele am renuntat si toate acestea au avut ca obiectiv profitabilitatea”, a adaugat managerul.

O alta metoda prin care Radu Georgescu vrea ca business-ul companiei sa creasca este imbunatatirea continua a tehnologiilor, el afirmand faptul ca Axigen are versiuni noi de produse pentru urmatorii trei ani, spre deosebire de o mare parte dintre competitorii companiei care au declarat ca nu vor mai lansa produse noi doi ani de acum inainte.

Pentru Gecad Techonologies/Axigen, compania care a terminat anul trecut cu afaceri de aproximativ 550.000 de euro si pierderi de circa un milion de euro, Radu Georgescu isi doreste ca in urmatorii trei, cinci ani aceasta sa creasca de la o cota de 1% la 5 % din piata internationala de profil.

In primul semestru al acestui an, Gecad Technologies a rulat afaceri de 250.000 de euro, cu aproximativ 10% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, insa din cauza amanarii unor proiecte, evolutia este mai slaba decat estimarile conducerii companiei de la sfarsitul lui 2008.

Anul trecut, in perioada septembrie-decembrie, o parte dintre clientii internationali care inseamna in jur de 90% din afacerile Axigen au renuntat la proiecte care puteau aduce peste doua milioane de euro in prima jumatate din 2009.

“Criza a venit cand aveam un set de contracte, dintre care cele mai aprige erau semnate, cele mai subtiri erau cele la care fusesem anuntati telefonic castigatori, iar in aproximativ doua luni toate au disparut. Business-ul din acest an a fost facut cu clienti mai mici, cu clienti pe care i-am castigat foarte guerilla. Daca anul trecut aveam clienti din zona 200.000 de euro, acum avem clienti cu afaceri de peste 100.000 de euro. Partea fericita e ca in ultima luna avem cele mai multe licitatii la care am participat vreodata, ceea ce este un semn de revigorare”, a spus Georgescu.

In urma cu o luna, Oana Bornaz, directorul executiv al Gecad Technologies, declara pentru Wall Street ca estimarile de vanzari pentru 2009 sunt de un milion de euro, principalul obiectiv de afaceri in semestrul al doilea fiind atingerea acestui nivel.

"Ne dorim obtinerea profitului, dar nu se va intampla in 2009. Vrem sa aducem cheltuielile si veniturile la acelasi nivel cat mai curand. Acest lucru se va intampla fie la sfarsitul anului 2009, fie la inceputul anului 2010”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri