2 / 4

In lupta cu criza

Criza va continua si se va adanci in prima parte a anului viitor, iar compania va profita pentru a se intari pe toate planurile, investind in personal si in solutiile oferite.

“Sunt de parere ca actuala criza economica ne foloseste; noi, cel putin, incercam sa o folosim pentru a ne face “bucataria” interna, acum avem ocazia sa ne uitam in oglinda si sa ne pregatim pentru lupta de dupa, care va fi cu siguranta apriga. Companiile care vor supravietui acestei crize vor iesi din ea mai puternice. Chiar daca 2010 va demara modest din punct de vedere al incasarilor, va fi un moment oportun pentru a ne intari pozitia pe piata, pentru a investi in forta de vanzari si in cea de marketing, dar si in programe de training pentru angajati”, arata Jalba.

In momentul de fata, compania are circa 120 de angajati. Criza nu a afectat structura de personal, fluctuatiile au fost “naturale”. Dupa cum spune reprezentantul ITC, intotdeauna s-a pus accent pe pregatirea salariatilor, iar acest lucru se va mentine si in continuare. “Oamenii din cadrul companiei, care lucreaza pentru companie, sunt prioritati. Pentru dezvoltarea lor trebuie sa gasim bani pe care sa ii investim, chiar si pe timp de criza. Pot spune ca nevoia de a investi in angajati este chiar mai mare in aceasta perioada, intrucat ne va fi de folos dupa ce situatia economica isi va reveni.”

La fel de prioritar pentru Institutul pentru Tehnica de Calcul este domeniul cercetarii, zona pe care compania se va concentra in continuare, deoarece reprezinta un avantaj care poate fi si comercializat si exploatat la maxim la nivel local. Luand ca exemplu alte state din Uniunea Europeana care aloca bugete mari cercetarii, chiar si in contextul actual, Jalba crede ca si in Romania va acorda o atentie mai mare acestui sector.

“Criza ne invata sa luam in calcul ce este mai rau, precum ipoteza ca sumele alocate cercetarii sa fie distribuite pentru plata pensiilor si a salariilor. Ne pregatim in acest sens. Avem cu ce ne contra-balansa intr-o asemenea situatie nefericita: vrem sa promovam in forta solutiile software Infor (ERP, EAM, CRM, BI, s.a.) ca o alternativa viabila pentru firmele din Romania si sa-i concuram pe jucatorii mai mari si mai vechi.”

In 2010, ITC vrea sa castige un numar important de implementari atat in sectorul firmelor mici si mijlocii, cat si in cel al companiilor mari. Compania se gandeste si la “atacarea” sectorului public.

Chiar daca nu urmareste cota de piata in numarul de clienti, Institutul are la ora actuala 30 – 40 clienti, iar in planul pentru anul urmator se incadreaza castigarea a inca pe atat (pana la 30 de companii mici si mijlocii si pana la 10 firme mari).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri