2 / 4

In Romania, pentru un jucator ca Orange vanzarile online pot face diferenta

Daca in Romania, in ceea ce priveste online-ul, operatorul este inca la inceput, in tarile vestice, in care France Telecom are filiale si in care penetrarea Internetului si promovarea online sunt mai dezvoltate, grupul francez castiga si din vanzarea de publicitate pe site-urile proprii.

“Acest lucru se va intampla si in Romania, dar cand va fi momentul oportun. Nu pot sa spun cand pentru ca este confidential, dar categoric se va ajunge acolo cand va fi momentul, acum nu este inca. Pana sa ajungi sa-ti deschizi site-ul catre publicitatea externa sunt foarte multe lucruri de facut si sunt foarte multe oportunitati in ceea ce priveste oamenii care vin pe site-ul tau si pe care poti sa-i transformi intr-o vanzare decat sa-i trimiti catre alte site-uri”, afirma managerul Orange, companie care, de altfel, a fost numita anul acesta ”webvertiserul anului” la festivalul de branding si publicitate online Internetics.

Printre nominalizatii la premiul oferit de IAB Romania (International Advertising Bureau, asociatie care reuneste agentii interactive si de media, publisheri autohtoni si regii de publicitate online) s-au numarat Vodafone Romania, Avon Cosmetics, LG Electronics si BCR.

Liderul pietei de telecom a fost desemnat castigator datorita majorarii bugetului de publicitate pe Internet cu aproximativ 60% in acest an, a campaniei “Canicula face bine la reducere” si datorita sprijinirii industriei prin evenimentul periodic Online MeetUp.

Printre motivele pentru care operatorul investeste din ce in mai mult in online se numara faptul ca numarul clientilor care se informeaza pe Internet inainte de a cumpara un produs sau serviciu este in continua crestere, dar si ca pe o piata emergenta precum Romania “pentru un jucator ca Orange vanzarile online pot face o diferenta mai mare decat in Marea Britanie, unde competitia este mai acerba”.

In Romania, unde rata de penetrare a Internetului este de 36%, potrivit Gemius Research, in jur de 50% dintre internauti au folosit Internetul macar o data pentru cumparaturi online, iar 44% dintre internautii romani folosesc mediul digital ca principala metoda de informare atunci cand isi cumpara telefoane mobile si accesorii pentru acestea.

Accentul pus pe Internet a determinat managementul Orange sa investeasca inca de la aparitie si in retele sociale precum HI5, Facebook ori Twitter.

“Retelele sociale sunt o oportunitate foarte mare si poti avea succes pentru orice brand mare aici, dar trebuie sa faci promovarea pe termen lung, sa faci ceva special pentru acea comunitate si sa ai in componenta campaniei ceva gratuit. Cei de la I-level (cea mai mare agentie independenta de comunicare digitala din Europa n.red.) au facut un studiu in Marea Britanie si concluziile erau tot acestea. Pentru succesul unei campanii trebuie sa oferi oamenilor ceva gratuit indiferent daca este digital sau fizic, sa ai un aspect placut si sa fii un brand prietenos. Sunt lucruri de baza”, afirma Belenes.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri