3 / 4

Liute: De cand cu criza pana si Starbucks investeste in publicitate

Nu doar operatorii de telefonie mobila au facut schimbari de comunicare, ci si cei care ofera servicii de telefonie, televiziune si Internet, precum RCS&RDS, Romtelecom si UPC.

"Ultimii ani au fost marcati de lupte la baioneta intre competitorii pe piata de telecom. Desi fiecare companie reuseste sa transmita in fiecare spot TV cate ceva din valorile marcii, imaginea brandurilor telecom a ajuns sa fie prafuita, invechita si, oarecum, in plan secundar. Iar in procesul de atragere a clientilor, ofertele comerciale sunt necesare, insa nu suficiente, chiar si in criza. Exista componente emotionale asociate cu o marca, ce pot balansa decisiv atitudinea si comportamentul consumatorilor in raport cu o marca de telecom. De aceea este nevoie periodic de un “facelift” pentru fiecare marca, de o reamintire ca exista valoare in marca, dincolo de numarul de minute oferite”, adauga Raicea.

De exemplu, in ultimii ani, Romtelecom s-a transformat dintr-o companie traditionala de telefonie fixa intr-un operator tot mai flexibil, modificarile fiind la toate nivelurile: conducere, angajati (prin reducerea de la aproape 45.000 de angajati, in 1999, la in jur de 10.000, in prezent), servicii oferite, dar si comunicare.

Numai in 2009, Romtelecom a lansat serviciile de Internet mobil, a schimbat portofoliul de programe oferite prin platforma Dolce (televiziunea digitala prin satelit a operatorului), a inceput sa ofere mii de minute gratuite in retelele fixe, dar si subventii timp de sase luni clientilor ramasi fara locuri de munca.

Toate acestea au insemnat si campanii de comunicare continue, Romtelecom avand in primele trei trimestre din acest an investitii brute in publicitate de 46,6 mil euro, mai mari cu 3% fata de aceeasi perioada din 2008.

De asemenea, in noiembrie 2009, RCS & RDS, cel mai important operator de televiziune si de Internet pe piata locala, a lansat campania de promovare „Digi - telecomunicatii pentru familia ta”, prin care ofera patru servicii la pret de doua, adica la 52 de lei, incluzand TVA. Campania, care se desfasoara si pe televiziune, anunta, de asemenea, unificarea tuturor serviciilor RCS&RDS sub brandul Digi.

Lansarea unei campanii de comunicare, un lucru rar pentru operatorul controlat de miliardarul oradean Zoltan Teszari, un personaj foarte discret, de altfel, are legatura mai ales cu numirea in octombrie a lui Niculae Plesa (42 ani) ca vicepresedinte pentru operatiuni comerciale si de marketing.

"Rolul d-ului Plesa va fi sa aduca brandul Digi pe o pozitie de forta in piata din Romania”, declara la inceputul lui noiembrie presedintele RCS & RDS, Alexandru Oprea.

Plesa are o experienta de peste 14 ani pe piata telecom si a mai lucrat pentrum companii precum InfoGate Telecom, 2K Telecom, AccessNet International S.A., CableVision, Comunicatii Nationale Mobile.

“TV-ul a fost doar o parte din mixul de media al brandului - si orice campanie de lansare este bine sa fie promovata si pe televiziune deoarece asigura un atingerea unui public mare in scurt timp, ca atare mai multi oameni se pot schimba din potentiali clienti in clienti sau pot transmite informatia mai departe. Chiar daca nu intereseaza pe cineva, sa zicem, oferta RCS&RDS de servicii televiziune, poate in viitor il va interesa o oferta de telefonie de la ei. Sunt convinsa ca la baza acestei decizii de iesire din discretie sta o motivatie strategica, bine gandita”, afirma Raluca Sultan.

Noua campanie RCS&RDS se lanseaza in contextul unei concurente tot mai mari pentru clienti cu principalii doi competitori, Romtelecom si UPC Romania.

Utilizatorii noi ai operatorului cu afaceri de 386,7 milioane de euro in 2008 ar trebui sa diminueze pierderile de aproximativ 22,9 milioane de euro de anul trecut (fata de un profit de 18,5 milioane de euro in 2007) si datoriile de aproape 613,3 milioane de euro.

"Nu uitati ca de cand cu criza si Starbucks, un brand global renumit pentru ignorarea publicitatii, a inceput sa investeasca in acest domeniu in incercarea de a-si rezolva problemele cu care se confrunta”, afirma Liute.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri