2 / 5

Un pret „super”

Versiunea de 16 gigabite va fi comercializata pentru 499 dolari, cu 50% mai putin decat estimau analistii, in timp ce modelul de 32 gigabite va costa 599 dolari.

"Am mai folosit un astfel de concept de tableta PC de la Toshiba timp de cinci ani. Nu stiu care ii este relevanta in viata de zi de zi de business, este mai mult ceva de lifestyle. Dar pretul de 500 de dolari mi se pare super. Credeam ca va fi peste o mie de euro", spune Cristian Herghelegiu, directorul general al Central Europe On-Demand (CEOD), furnizor de servicii de hosting din Europa Centrala si fost manager in cadrul Microsoft Romania.

Pe de alta parte, el crede ca vanzarile in Romania nu vor fi extraordinare, managerul CEOD afirmand ca nici celelalte produse lansate la noi pana acum de Apple nu au fost in topul preferintelor romanilor.

„Tinand cont ca suntem in continuare intr-o criza economica profunda, pentru a avea succes, un astfel de produs ar trebui sa fie la un pret inferior produselor comparabile de pe piata, dar sa fie in acelasi timp mai performant si mai mobil”, afirma Ghenea.

Apple a monetizat mereu foarte eficient „hype”-ul creat in jurul noilor produse cu un pret de start destul de sus.

„Analistii considera ca pretul este un semnal foarte important pentru actionari si investitori, insa avand in vedere ca vanzarile pe trimestrul intai fiscal al anului 2009-2010 (octombrie-decembrie 2009) au fost de 15,6 miliarde de dolari, nu pot estima cat de sus poate merge castigul per actiune Apple”, arata Cimpoesu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri