3 / 4

Probleme si solutii de criza

In 2009, la Konica au fost probleme datorate mediului economic: reduceri de cheluieli din partea clientilor, blocaj financiar, plati intarziate ale clientilor materializate prin cresterea duratei de incasare a creantelor.

"Diminuarea cash-flow-ului a generat necesitatea luarii de masuri de reducere a costurilor. Pe plan intern am cautat sa gestionam cat mai bine criza, prin regandirea politicii de resurse umane. Ne-a preocupat mentinerea echipei si minimizarea efectelor privind reducerile de costuri salariale. De asemenea, am incercat sa ne autodepasim, sa cautam noi oportunitati de afaceri si sa evoluam", potrivit lui Zamfirescu.

In ceea ce priveste clientii, compania a facut o analiza documentata a costurilor lor existente si le-a propus solutii personalizate de imbunatatire a fluxurilor de documente, si chiar inlocuiri de echipamente, care odata implementate au condus la economii de pana la 20%.

Pe plan intern, s-a urmarit incadrarea stricta in bugetele redimensionate, inclusiv optimizarea costurilor interne de printare/copiere a documentelor in firma, model aplicat si in cazul clientilor companiei.

Konica Minolta a vandut, anul trecut, circa 8.000 unitati multifunctionale alb-negru, color, printere, consumabile, all in one etc.

Compania opereaza pe intreg teritoriul tarii, prin sapte filiale situate in principalele orase si prin sapte centre de service.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri