3 / 4

Zona de integrare de sisteme IT, un segment cheie pentru Romtelecom

Pe de alta parte, in ultimii doi ani, operatorul s-a concentrat si pe zona de integrare de sisteme IT, un segment considerat cheie de companie si care ar trebui sa aduca in acest an peste 5% din veniturile diviziei de business.

Operatorul ofera in prezent servicii de mentenanta pentru mai mult de 30.000 de PC-uri, dintre care 10.000 sunt cele ale companiei, iar restul apartin clientilor operatorului.

Comparativ, in luna martie, compania oferea servicii de externalizare pentru aproximativ 14.000 de computere ale unor clienti din banci ori retail.

“Am inceput acest lucru anul trecut si ne asteptam ca vanzarile sa fie semnificativ mai mari la finalul anului, ceea ce inseamna ca trebuie sa pregatim oamenii pentru a vinde serviciile deoarece este ceva diferit de serviciile noastre traditionale de voce si date”, mai spune managerul, care conduce o divizie de peste 700 de angajati, dintre care 400 de angajati in zona de vanzari.

De exemplu, anul trecut compania a investit circa jumatate de milion de euro pentru evaluarea si pregatirea tuturor angajatilor, in acest an se vor derula mai mult programe de coaching, atentia urmand sa fie asupra managerilor.

Totodata, in ultimul an operatorul a investit aproximativ un milion euro pentru testarea si pregatirea angajatilor in tehnologiile Cisco, in prezent compania avand 60 angajati certificati Cisco, care detin in total peste 200 de certificari.

O parte semnificativa din clientii de business ai Romtelecom provin din zona publica, un segment in care se pune problema unor reduceri importante de consum.

“In urma cu trei luni am decis sa facem o divizie speciala pentru sectorul public, care are mai putin de 15 persoane si care sunt doar pentru zona de vanzari. Am facut acest lucru pentru ca sectorul public este foarte important pentru noi”, spune Makowski, adaugand ca divizia pe care o conduce incearca sa lanseze produse si servicii adecvate sectorului public si in acelasi timp sa promoveze proiecte precum cele de guvernare electronica.

El adauga ca pentru a-si da seama ce isi doresc consumatorii, operatorul face cercetari de piata, dar managerul obisnuieste si sa se intalneasca saptamanal cu cinci clienti, atat din companii foarte mari, dar si din firme mici si mijlocii.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri