4 / 5

Cum intampina retailerii online efectul TVA

De la 1 iulie, toti retailerii au ridicat preturile. Produsele s-au scumpit, fiindca cine intelege corect cum functioneaza taxa pe valoare adaugata, nu are cum sa mentina vechile preturi. Decat daca marginea acelor produse o permite, considera seful Market Online.

TVA-ul este calculat numai la vanzarea produselor, astfel incat, din pacate, indiferent daca produsele sunt in stoc sau nu, la vanzarea lor incepand cu data de 1 iulie, se aplica noul TVA majorat, de 24%. “Orice comerciant care sustine ca mentine aceleasi preturi si dupa 1 iulie fie isi asuma aceasta pierdere suplimentara de circa 5% din valoarea neta a vanzarii, fie face un exercitiu de marketing”, spune Marius Ghenea.

La eMag, preturile fara TVA sunt aceleasi ca si inainte de 1 iulie, si sunt afectate doar de cursul valutar care s-a suprapus ca si crestere peste cea a taxei pe valoare adaugata. “Altfel, TVA-ul se aplica de la data stabilita la toate produsele din stoc, legea e foarte clara. Inca de la ora 0 a zilei de 1 iulie am lansat campania prin care returnam clientilor 5% din valoarea oricarei facturi, bani pe care clientii ii pot folosi pentru achizitii in urmatoarele 6 luni. Este o campanie win-win”, a declarat Radu Apostolescu.

Oficialul Market Online asteapta sa fie expuse toate masurile adoptate, iar in functie de acestea, compania va contura un plan amanuntit pentru minimizarea efectelor negative impuse. Sistemele online au totusi cateva avantaje majore.

“Unul dintre ele este viteza superioara de adaptare. Apoi, costurile reduse. Avantaje de care poate beneficia consumatorul final prin accesul la niste preturi mai accesibile si multe alte servicii suplimentare care, in mare parte, sunt acum oferite gratuit de magazinele online”, arata el.

Ghenea spune ca este dificil sa contracarezi efectele negative ale unor asemenea masuri, pentru ca ele se vor rasfrange in primul rand asupra consumatorilor, si apoi, prin inductie, asupra companiilor care le ofera produse sau servicii, iar Tiberiu Pop (foto) incearca sa atraga noi segmente de clienti pe Cel.ro, astfel incat sa poata fi compensata scaderea cererii de la clientii carora li se adreseaza acum.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri