3 / 4

Comertul online singurul segment care creste

Industria de electronice din Romania este tinuta in “viata” de necesitatile uriase care exista in aceasta piata si care nu au mai fost integral satisfacute inca din 2008, anul inceputului crizei.

“In realitate, in conditiile scaderii creditului de consum chiar inaintea declansarii crizei economice, necesitatile consumatorilor nu au mai fost integral satisfacute inca de la inceputul anului 2008, poate chiar din 2007. Ceea ce rezulta este un interval foarte lung, deja de trei ani, in care multi consumatori de electronice, electrocasnice si IT au decis sa amane sine die achizitiile necesare de astfel de produse, in speranta ca la un moment dat criza se va termina si vor putea reveni la un comportament de consum normal”, explica Marius Ghenea (foto), seful FiT Distribution, care are in portofoliu magazinul online PCfun.ro.

Ce se intampla in aceste conditii? Antreprenorul roman are si raspunsul: “Este simplu de imaginat – foarte multe familii din Romania, dar si foarte multe companii, au in momentul de fata in dotare produse electronice, electrocasnice si IT total invechite, uzate nu doar moral, ci si fizic, care trebuie inlocuite cat mai curand.”

Iata ceea ce tine in viata industria de profil din Romania, potrivit lui Ghenea: faptul ca indiferent de aceasta criza, anumiti consumatori sau anumite companii ajung la “limita” la care trebuie sa achizitioneze un nou produs, pentru ca cel vechi nu mai functioneaza deloc sau nu mai face fata ca si specificatii (nu mai e compatibil, consuma foarte mult etc.).

De la inceputul anului fata de anul trecut sau fata de 2008, comertul online a crescut, in principiu pentru ca tot mai multi consumatori au realizat avantajele si beneficiile pe care acest segment, ca si metoda moderna de comert retail, le ofera consumatorilor.

“Dar la nivelul comertului de profil in ansamblu, scaderile in 2009 au fost dramatice, iar 2010 nu arata nici el deloc bine, mai ales ca in a doua parte a anului intra in vigoare si cresterea abrupta a TVA-ului. Nu vedem in momentul de fata produse electronice care sa se diferentieze semnificativ de media industriei de profil, asa ca nu vedem produse care pot inregistra cresteri semnificative pana la finalul anului, mai ales ca in ultima perioada nu au aparut nici un fel de dezvoltari tehnologice spectaculoase care sa poata cataliza cresteri importante”, arata seful PCfun.

Serban Stanoiu, manager de produs la Domo, crede ca noutatile aparute, LED-urile, DVD player-ele bluray, sustinute si de promotiile pe anumite categorii de electronice sunt elementele care mentin interesul clientilor pentru acest segment.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri