2 / 4

Gazeta Matermatica, printre cele mai bine vandute produse

Cele mai bine vandute produse pentru copii ale Intuitext sunt cele pentru invatarea matematicii in scoala prima, cele de geometrie de gimnaziu si revistele Gazeta Matematica si Revista Matematica Timisoara.

“Gazeta Matematica inseamna foarte multe istorie a tarii noastre pentru ca poti vedea o istorie a vocabularului matematic, dar si cine a rezolvat probleme. Am gasit aproape toti presedintii Romaniei acolo”, afirma managerul, adaugand ca presedintele Traian Basescu se numara printre cei care au rezolvat astfel de probleme.

Compania a publicat toate numerele revistei de la lansarea acesteia in 1985 si pana in 2009, intelegerea cu editorii publicatiei fiind ca digitalizarea publicatiei sa se faca pana la penultimul an de aparitie astfel incat sa fie incurajat si abonamentul pentru varianta tiparita.

Pe de alta parte, segmentul produselor de educatie pentru adulti era estimat anul trecut tot la 0,7-1 milion de euro, in corporatii aproximativ 3% din achizitiile pentru instruirea angajatilor reprezentand produse pentru eLearning.

Astfe, intreaga piata de eLearning era evaluata anul trecut la in jur de 1,5-2 milioane de euro.

Daca cei mai importanti competitori ai Intuitext pe zona de produse pentru copii sunt Infomedia Pro sau Editura Edu, pe piata de platforme de invatare pentru adulti compania concureaza mai ales cu softurile internationale preluate de multinationale direct de la “compania mama”. Dintre producatorii romani unul dintre cel mai puternici concurenti este Siveco prin programel AeL.

Printre clientii cu care compania a lucrat pana acum se numara ING Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, Unicredit Tiriac, OTP, GDF Suez Energy, BCR, Telemobil (Zapp), Volksbank, Allianz Tiriac, HVB, Raiffeisen Bank

“Scaderea bugetelor companiilor anul acesta a fost mai mica decat in cazul produselor pentru copii. Cred ca multi au inghetat investitiile nu pentru ca nu au avut bani, ci pentru ca nu au stiut ce ii asteapta si este foarte posibil ca anul viitor sa le deblocheze pentru ca este o competitie mult mai dura, iar companiile care au supravietuit se bat pentru putinii bani care mai sunt si angajatii lor trebuie sa fie din ce in mai buni. Oricum, in 2011, ma astept sa dezghete bugetele, dar nu cred ca va fi un an de cheltuieli”, explica Mariuca Talpes.

In general, o solutie romaneasca de eLearning pentru adulti costa intre 30.000-50.000 de euro, in schimb ce una straina poate fi intre 100.000-300.000 de euro.

“Anul viitor va fi mai bun daca suntem inteligenti si vom sti sa ne apropiem de utilizatori, daca vom deveni necesari. Piata este mica, putini parinti stiu de astfel de solutii, dar ei intampina probleme cu copiii in privinta educatiei. Daca vom reusi sa-i captam, vom rezolva pe de o parte problema parintilor si nici copilul nu va ramane cu goluri de invatare Va castiga cine va oferi produse bune la preturi mai mici”, mai spune managerul.

Pentru 2011, oficialul Intuitext isi propune sa extinda portofoliul de produse de matematica pentru clasele primare, sa creasca valoarea pietei de soft educational, dar si sa dezvolte comunitatile de profesori, parinti si elevi, care au fost create prin intermediul site-urilor realizate de companie.

Intuitext a lansat site-urile didactic.ro (utilizat zilnic de aproximativ 60.000 dintre cei 268.000 de profesori romani), suntparinte.ro (site despre educatie dedicat parintilor), carepecare.ro (prezinta jocuri educationale si concursuri scolare pentru copiii intre 8 si 12 ani), viitoriolimpici.ro (dedicat celor care se pregatesc pentru a participa la diferite concursuri) si olimpiade.ro (portal ce reprezinta o baza cu subiecte si rezolvari de la diferite concursuri).

Compania are in jur de 50-60 de angajati programatori, insa numarul colaboratorilor poate varia de la 20-30 pana la cateva sute.


Sursa foto: Site-ul Gazeta Matematica.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri