3 / 5

Insolventa si achizitia Flanco, sub lupa pietei de profil

In urma cu un an, Flanco International, al treilea retailer electro IT de pe piata romaneasca, intra oficial in insolventa si declansa procesul de reorganizare judiciara. In septembrie 2010, numirea unei noi structuri de actionari a companiei – Iulian Stanciu si Sebastian Ghita, fondatorii companiei de distributie de IT si electronice Asesoft Distribution – care era menita sa asigure o infuzie de capital de 4 milioane euro, necesara accelerarii dezvoltarii business-ului, a schimbat cu totul povestea Flanco si istoria pietei de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C.

In momentul achizitiei, Flanco era deja o companie solida, spune Adrian Olteanu (foto), care a trecut pe profit inca din luna iunie. Atragerea investitorilor nu a facut decat sa accelereze dezvoltarea businessului, prin investitii in extinderea retelei cu 4 magazine in acest sfarsit de an si circa 12-15 programate pentru anul viitor.

Dupa preluarea Flanco de catre Asesoft a pachetului majoritar, seful Kelion Online a sesizat pornirea unei campanii agresive de marketing care targheteaza reluarea pozitiei anterioare a companiei, poate chiar si consolidarea ei. "Sunt convins ca in urma unei vizibile infuzii de capital, lucrurile se vor indrepta la Flanco", a declarat el.

Cu siguranta insolventele din anii precedenti au avut o influenta asupra populatiei si implicit asupra evolutiei industriei de electronice si electrocasnice, dar, in final, este bine ca increderea consumatorului s-a consolidat in jurul magazinelor online, este de parere oficialul Cel.ro.

Aceeasi opinie o are si Marius Ghenea, care sustine ca ceea ce s-a intamplat in 2010 a fost, de la inceput pana la final, o crestere constanta a increderii consumatorilor fata de mediul online in ansamblu, ca si metoda cea mai moderna si mai eficienta de retail.

"Aceasta crestere a increderii consumatorilor, suprapusa peste efectele crizei (scaderea consumului, mai ales consumul de produse de folosinta indelungata), a fost cea care a determinat dinamica mult mai buna a magazinelor online fata de cele traditionale si in 2010, ca si in 2009. Nu as vedea aceasta crestere ca pe un rezultat al problemelor din retailul traditional, ci mai curand inves, ca pe una dintre cauze (desi evident, cauza cea mai importanta ramane contractia masiva a consumului la nivel national, mult peste limitele acceptabile, chiar si in conditii de criza)."


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri