Ce urmeaza pentru Flanco?„Am putea sa vindem participatia detinuta in cadrul Flanco (60%) sau sa ramanem cu toate actiunile, in urmatorii ani. Orice este posibil”, a declarat Iulian Stanciu, care va fi administratorul Flanco International.

Noii actionari majoritari ai Flanco vor asigura in perioada imediat urmatoare o infuzie de capital de 4 milioane euro, necesara accelerarii dezvoltarii business-ului, iar bancile vor primi in decurs de maximum 6 luni suma de 10 milioane euro, mentionata in planul de reorganizare.

Tranzactia anuntata reprezinta, de altfel, o continuare a relatiei dezvoltate de catre retailerul de produse electronice, electrocasnice si IT&C cu firma de distributie cu afaceri estimate la 140 milioane euro anul acesta.

In martie anul trecut, Flamingo International, al doilea retailer electro IT de pe plan local la vremea respectiva, anunta directionarea unui numar de contracte de distributie indirecta detinute de catre Flamingo Distribution Center, divizia de distributie a grupului, catre Asesoft Distribution.

Prima tranzactie din IT in 2009

Prima tranzactie din IT in 2009

Prin achizitia realizata, compania de distributie avea in plan sa-si creasca business-ul chiar daca piata de profil era prognozata sa scada in 2009.

Apoi, Asesoft are si o istorie cu retailul de electro IT, dat fiind faptul ca la o luna dupa preluarea diviziei de distributie a Flamingo compania cumpara 51% din eMag, liderul pietei de comert online.

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

“Flanco este pentru noi o investitie, o oportunitate. Situatia actuala a companiei ne face increzatori ca vom putea dezvolta profitabil acest business, brand-ul fiind unul dintre cele mai cunoscute de pe piata locala de produse electro IT. Decizia de a investi in Flanco este una naturala pentru dezvoltarea grupului nostru de firme, completand foarte bine in retail-ul clasic prezenta noastra din zonele de retail online si distributie”, a spus Stanciu.

In plus, dupa cum spune Claudiu Corcodel, senior manager corporate finance KPMG, firma de consultanta care a asistat Asesoft in aceasta tranzactie, extinderea spre retailul traditional prin achizitia Flanco, dupa intrarea in retailul online anul trecut, nu a fost o decizie oportunistica, ci o directie strategica de intrare pe o noua piata si, poate chiar „una din cele mai interesante tranzactii din piata locala de M&A de la inceputul crizei, fiind vorba de o premiera, prin formula complexa de achizitie - parte a planului de reorganizare - si intrarea in actionariat a celor trei banci importante”.

Asadar, din noua structura de actionariat vor face parte si bancile finantatoare ale Flanco, ING, Unicredit si BRD-GSG, acestea urmand sa detina o participatie de 40%.

Citeste si:

„Practic, decizia de a lasa o participatie de 40% creditorilor a contribuit la acceptarea noastra ca investitori. Actionariatul comun cu institutiile bancare a reprezentat elementul definitoriu al tranzactiei. De asemenea, relatia pe care am dezvoltat-o cu bancile de-a lungul timpului, faptul ca nu am luat bani cu imprumut fara sens, pentru a-i plimba dintr-o parte in alta sau pentru a face investitii inutile sau neprofitabile, le-a determinat sa ne accepte ca si investitori”, explica Stanciu.

Compania care a preluat 60% din actiunile Flanco se numeste Asesoft Web si este detinuta de aceiasi doi antreprenori care au infiintat firma de distributie. Initial, conform spuselor directorului general Asesoft, organizatia care a cumparat mai mult de jumatate din activitatea retailerului electro IT a fost lansata pentru „altceva”, iar negocierile privind achizitia au inceput in urma cu mai bine de un an, ceea ce inseamna ca interesul pentru Flanco exista chiar inainte de intrarea in insolventa.

Un grup cu afaceri de 325 mil. euro. Prin investitia in Flanco, actionarii Asesoft vor completa portofoliul de companii detinute, acoperind integral piata electro IT printr-o adresare diferentiata a tuturor categoriilor de clienti, de la distributie pana la retail online si offline. Potentialul de dezvoltare a business-ului este unul semnificativ, dat fiind ca Asesoft, eMag si Flanco estimeaza ca vor ajunge la afaceri de 325 milioane euro, iar in 2011 la vanzari anuale de peste jumatate de miliard de dolari.

Desi Stanciu vorbeste la plural de veniturile pe care le va inregistra „grupul”, business-urile detinute de acesta impreuna cu Sebastian Ghita vor fi separate.

„Nu va exista nici o fuziune intre nici una dintre companii. Companiile isi vor desfasura activitatea separat, dar in complementaritate, dat fiind ca eMag are, spre exemplu, un anumit tip de public tinta – preponderent clienti cu varsta de pana in 30 de ani – si vinde, in speta, produse IT, iar Flanco se adreseaza unei alte categorii de public, mai in varsta, si vinde o gama larga de produse electronice si electrocasnice”, arata noul administrator al retailerului.

Totodata, schimbarea actionariatului Flanco nu presupune, neaparat si schimbarea managerilor companiei.

„Nu este nimeni tinut de scaun dar, avand in vedere rezultatele obtinute de catre Adrian Olteanu de cand a inceput planul de reorganizare, nu vad de ce am face schimbari la acest nivel”, a mai spus reprezentantul Asesoft, care sustine ca nu exista, in momentul de fata, planuri de listare la Bursa a companiei Flanco.

Insa, de ce a ales distribuitorul IT sa investeasca in retailul traditional? „Pentru ca nu va muri niciodata. Chiar daca online-ul creste rapid”, raspunde Iulian Stanciu.

Astfel, pentru anul urmator, el prognozeaza ca Flanco va ajunge la afaceri de 121 milioane euro, iar in 2012 la 156 milioane euro.