4 / 6

Achizitii, obiceiuri de consum si timp liber

Electronicele si gadgeturile media sunt obiecte omniprezente in locuintele internautilor romani, nelipsite fiind laptopul/desktopul (94,93%), mobilul (93,98%), televizorul (89,01%) si frigiderul (88,94%). La acestea se adauga masinile automate de spalat rufe (82,70%), mixerele electrice de bucatarie (66,69%), aparatele foto digitale (63,22%), cuptoarele cu microunde (61,54%), telefoanele fixe (61,13%), prajitoarele de paine (55,25%) dar si DVD-uri (53,57%) ori filtre de cafea (51,99%).

Atunci cand e vorba de consumul de produse in general, internautii din Romania prefera cafeaua macinata (45,88%), laptele dulce (44,06%) si tabletele de ciocolata (40,79%), beau in mod egal vin (41,03%) si bere (41.01%).

Pentru ca banii le influenteaza toate aspectele vietii, internautii romani se preocupa si de propria situatie financiara, fiind utilizatori de carduri de debit sau credit (71,75%), Internet Banking (23,26%) sau credite (20,77%).

Atunci cand e vorba de bunuri de larg consum, jumatate dintre internautii romani (49,42%) decid singuri asupra marcilor de produse achizitionate, in timp ce 43% iau decizii impreuna cu altcineva.

Cand e vorba de cumparaturi, perioada preferata pentru acestea este cea de reduceri, majoritatea respondentilor declarand ca se informeaza in legatura cu lucrurile pe care le doresc inainte sa le achizitioneze, desi recunosc ca, uneori, fac achizitii sub imboldul momentului.

Cei mai multi obisnuiesc sa nu mai dea atentie pretului atunci cand isi doresc un produs, dar majoritatea spun ca sunt interesati de ofertele din magazine si li se intampla uneori sa faca achizitii doar pentru ca produsele sunt la promotie.

Aproape o treime (29,89%) dintre internautii romani nu au avut concediu in 2010, iar cei care au reusit sa plece si-au petrecut vacanta in Romania (40,58%), desi unii au reusit sa mearga si in alte tari, precum Italia (8,97%), Bulgaria (6,04%), Grecia (5,69%), Spania (5,40%), Austria (5,62%), Germania (4,94%), Franta (4,6%) sau Turcia (3,56%).

In urmatorul an, internautii romani intentioneaza sa isi achizitioneze masini sau apartamente, sa vanda sau sa inchirieze locuinte.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri