5 / 6

Caracter demografic

Cei mai multi dintre internautii romani care navigheaza pe Internet nu au venituri (19,10%) si numai 3,5% au venituri care depasesc 7.000 lei. Internautii care castiga bani au in principal venituri de 1.000-1.500 lei (15,65%), 500-800 lei (12,57%) sau sub 500 lei (11,22%). Venituri intre 1.501-2.000 lei au 11,01% dintre respondenti, in timp ce 10,13% iau 801-1.000 lei.

In ceea ce priveste veniturile pe familie, majoritatea (16,69%) totalizeaza 2.001-3.000 lei, 14,4% castiga impreuna cu familia intre 1.501 si 2.000 lei si 12,46% au impreuna doar 1.001-1.500 lei. Venituri mai mici de 500 lei pe familie se inregistreaza in 8,62% din cazuri, in timp ce venituri de peste 10.000 lei apar in 4,14% din cazuri.

Dominante pe Internet sunt in continuare femeile (53,35%), barbatii (46,65%) nefiind la fel de activi in navigarea online. Din punct de vedere al starii civile, 51% dintre internauti sunt casatoriti sau locuiesc cu partenerul, 41,16% sunt necasatoriti in timp ce restul sunt divortati sau vaduvi.

Potrivit datelor Studiului demografic trafic.ro, majoritatea internautilor care au participat la studiu au fie 40-49 de ani (17,14%), fie 20-24 de ani (16,83%), urmatoarele cele mai active categorii de utilizatori de Internet fiind cele ale persoanelor de 30-34 de ani (14,54%), 25-29 de ani (12,72%), 50-59 de ani (10,3%) si 34-39 de ani (10%). Mai putin prezente online sunt grupele de varsta 18-19 ani (6,1%), 14-17 ani (4,75%), sub 14 ani (4,07%) si peste 60 de ani (3,56%).

Ca nivel al educatiei, majoritatea internautilor au absolvit facultatea (33,78%), liceul (27,22%) sau studii postuniversitare (15,27%). Restul utilizatorilor de Internet au studii liceale, profesionale sau complementare, gimnaziale sau nu au studiat deloc. Ca si categorii profesionale, cei mai multi utilizatori de Internet sunt studenti (17,89%), specialisti salariati cu studii superioare (15,92%) sau cu munca de birou (13,94%), persoane care practica profesiuni liberale (9,31%) si casnici (8,62%).

Raspunsurile studiului au fost colectate de la utilizatori din Romania (91,39%), Moldova (3,77%), dar si din Italia, Spania, Statele Unite, Germania, Canada, Franta sau Marea Britanie ori din alte tari. Regiunile cele mai prezente online sunt Bucuresti (21,41%), Cluj (4,99%), Iasi (4,87%), Constanta (4,08%), Timis (3,91%), Prahova (3,44%), Brasov (3,36%), Galati (2,81%), Bacau (2,64%) si Suceava (2,50%).

Datele Studiului demografic trafic.ro au fost colectate in perioada 15 noiembrie-15 decembrie 2010, chestionarul studiului fiind completat de 26.621 de utilizatori de Internet.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri