2 / 8

Cele mai sensibile probleme contractuale

Practica a demonstrat ca cele mai sensibile “probleme” contractuale, indiferent ca vorbim de telefonie mobila, Internet broadband sau alte servicii de comunicatii electronice, sunt cele legate de durata minima a contractului si, strans legat de aceasta, despagubirile solicitate de operatori in cazul incetarii contractului iniante de expirarea duratei minime.

Exista insa si alte aspecte pe care trebuie sa le luati in seama inainte de incheierea contractelor. Printre ele, avocatul NNDKP le mentioneaza pe cele legate de limita de credit, conditiile de constituire/rambursare a garantiilor, conditiile in care operatorul poate suspenda serviciile furnizate, aria de acoperire a serviciilor oferite, durata de remediere a unor defectiuni aparute sau modalitatea de despagubire oferita de operator in cazul unor defectiuni.

In mod particular, la nivelul contractelor de servicii de date, clientii trebuie sa acorde o atentie speciala conditiilor tehnice/comerciale de furnizare a serviciilor, spre exemplu, viteza (maxima) a transferului de date, daca viteza este garantata sau nu de operator, sau daca oferta presupune o limita maxima a volumului de date ce poate fi transferat (pana) la o anumita viteza, urmand ca aceasta sa scada dupa depasirea plafonului de volum de date stabilit. In cele mai multe cazuri, operatorii isi rezerva la nivel contractual dreptul de a limita viteaza de transfer in cazuri speciale, cum ar fi in situatia unei utilizari abuzive sau frauduloase a serviciilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri