3 / 8

Ce se intampla daca incetezi contractul inainte de perioada minima contractuala

In general, modalitatea de calculare a despagubirilor in cazul incetarii contractului inainte de perioada minima contractuala se regaseste in termenii si conditiile generale ale contractelor de abonament. In cazul in care clientul nu solicita in mod expres, anumiti operatori nu ofera clientilor, la momentul incheierii contractului, un exemplar scris al acestui document.

Trebuie stiut insa ca orice operator are obligatia legala de a pune la dispozitia clientilor sai, prin intermediul magazinelor, dar si pe site-ul web oficial, continutul termenilor si conditiilor generale, in forma scrisa sau electronica, astfel ca orice client are posibilitatea de a analiza cu atentie conditiile contractului pe care urmeaza sa-l incheie. Cum stabilirea despagubirilor pentru incetarea contractului este legata de perioada minima contractuala, trebuie acordata o atentie deosebita modului in care se prelungesc contractele de abonament (prin acte aditionale sau alte mijloace). Astfel, trebuie analizat in prealabil daca prelungirea perioadei contractuale pentru un numar de telefon (de exemplu, prin acceptarea unei oferte) duce automat si la prelungirea perioadei contractuale pentru celelalte numere de telefon activate in aceeasi retea, existand riscul ca despagubirile solicitate sa se extinda cu privire la toate numere de telefon, subliniaza Alina Vizitiu, de la NNDKP.

Valoarea limitei de credit este calculata de operator si variaza de la un client la altul in functie de bonitatea clientului respectiv. De aceea, clientul trebuie sa se informeze, inca de la momentul incheierii contractului, care este limita de credit aplicabila in cazul sau particular, acest aspect avand importanta din perspectiva faptului ca depasirea pragului calculat poate duce la suspendarea serviciilor oferite de operator, fara ca acest fapt sa angajeze raspunderea sau obligatia operatorului de compensare fata de client.

De asemenea, operatorii solicita in multe cazuri constiturea de garantii la momentul incheierii contractului sau, in unele situatii, si pe parcursul derularii acestuia. Este recomandabila o analiza prealabila a modului in care garantiile pot fi solicitate de operator dar si a modului/perioadei de rambursare a acestora.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri