3 / 5

Branduri care au disparut de pe piata locala

Criza a avut un efect dublu, in opinia Nicoletei Pavel. Daca pe de o parte, au disparut din marcile prezente pe piata romaneasca, pe de alta parte, au intrat pe plan local alti jucatori, unii poate chiar mai importanti decat cei care au renuntat la Romania. "Helvetansa a castigat in portofoliu nume precum Chanel, Carl F Bucherer, Vulcain sau Frieden. Datorita noii strategii a grupului Bvlgari, marcile Daniel Roth si Gerald Genta au fost asimilate sub numele de Bvlgari, ducand astfel la falsa disparitie a marcilor", relateaza ea.

De asemenea, unele branduri au suferit la nivel international din cauza politicilor interne ale manufacturilor, iar altele au iesit pur si simplu de pe piata din Romania. Colectiile brandurilor ramase au fost adaptate cererii de pe piata, iar primii ani de criza au generat un blocaj al stocurilor pe toata piata, dupa cum arata country managerul Horologivm.

Importatorii nu s-au mai avantat la colectii mari, ci au devenit mai selectivi, mai atenti la cerintele clientului. Multa vreme, acestia s-au luptat cu stocurile deja achizitionate. S-au inchis magazine in tara, s-au deschis magazine noi, dar nu s-au schimbat jucatorii, continua reprezentantul agentului oficial al Maurice Lacroix in Romania.

"Noii jucatori s-au concentrat pe zona Calea Victoriei, si nu neaparat pentru ca aici se creeaza un pol al luxului, ci pentru ca odata cu criza domeniul imobiliar a devenit mult mai ofertant intr-o zona in care in anii trecuti doar visai sa poti deschide un magazin", spune Melania Alexe (foto).

Anumite companii de pe piata de ceasuri au fost afectate de criza din cauza gradului de indatorare la banci. In cazul Chronolink, strategia companiei a fost aceea de a investi fara folosirea surselor bancare. Pe timp de criza, lipsa de eficienta a creditelor s-a intensificat si pe fondul fluctuatiei cursului valutar. "Ca si ceilalti distribuitori de ceasuri si bijuterii, suntem obligati sa vindem in lei, desi platile catre manufacturi se fac in euro, franci elvetieni sau dolari, ceea ce are un impact negativ asupra marjei de profit", mentioneaza Raluca Dobre.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri