3 / 12

9. Analiza felului in care clientii citesc meniurile

Fixatiile ochiului arata modul in care oamenii citesc anumite informatii, iar restaurantele au inceput sa foloseasca aceasta metoda atunci cand realizeaza meniul.


Potrivit unui studiu coreean, o treime dintre participanti sunt predispusi sa comande primul fel de mancare care le atrage atentia, de aceea restaurantele vor pune ofertele care le aduc cel mai mare profit in coltul din dreapta sus al meniului. Acest studiu este bazat pe efectul de remanenta, care spune ca oamenii isi amintesc mai bine imaginile pe care le vad prima data.


Un alt motiv pentru a folosi aceasta strategie este acela ca dupa ce vad un pret mai ridicat pentru primul produs, celelalte vor parea, prin comparatie, ieftine.


Un restaurant din Bucuresti care foloseste acest "truc" este By Helin, care foloseste ordinea descrescatoare a preturilor pentru felurile de mancare din categoria "Specialitati".



Sursa foto: Shutterstock.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri