9 / 10

In ce masura falsurile afecteaza industria de lux din Romania

Brandurile care nu sunt inca prezente pe piata locala, precum Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Versace, Ferre, au avut si vor avea de pierdut din cauza produselor contrafacute. Brandurile sufera o diluare – isi pierd din exclusivitate si originalitate, iar un client instarit nu vrea sa si vada hainele de brand similare cu produse ieftine. Un alt dezavantaj este faptul ca exista produse inventate, care induc clientii needucati in materie de fashion in eroare, deoarece nu cunosc specificul brandului. Un alt pericol il reprezinta piata produselor contrafacute de calitate, produse fabricate in sistemul Lohn in fabricile din Romania de unde se fura materiale pentru realizarea de produse false.

Din cauza produselor contafacute, multe marci internatonale sunt reticente in a patrunde pe piata romaneasca, desi sunt interesate de Romania. Astfel, se poate observa o rezerva a brandurilor internationale pentru piata locala, tinand cont si de faptul ca marea majoritate a consumatorilor nu poate face diferenta intre un produs copiat si unul original. Din punct de vedere legislativ, nu exista un cadru legal si nici actiuni care sa combata piata falsurilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri