5 / 6

“Managerii din Romania tind sa-si subevalueze publicul”

Criza financiara nu a trecut neobservata nici pentru designerii grafici sau publicatiile pentru care lucreaza, insa Raymond Bobar nu considera toate aceste efecte ca fiind negative. De exemplu, asteapta o crestere a calitatii revistelor din Romania, atat din punctul de vedere al continutului, cat si al aspectului general.

Pe de alta parte, a observat ca tot mai multi manageri de publicatii taie din resursele alocate sedintelor foto si asteapta minuni din partea art designer-ului, insa, oricat de multe improvizatii ar face acesta, rezultatul nu poate fi acelasi.

In acelasi timp, daca acum un an era foarte dificil sa angajezi un designer grafic, oferta fiind foarte scazuta pe piata, odata cu inchiderea unor publicatii sau diminuarea numarului de angajati, multi dintre ei au fost nevoiti sa se reorienteze, dar si sa accepte mai multe compromisuri la nivel de creatie din partea managerilor.

Desi isi practica meseria cu pasiune, Raymond Bobar observa inevitabil diferente intre rolul pe care il are un art-director in redactiile publicatiilor din strainatate fata de cele din Romania.

Astfel, in afara de conditiile uneori absurde de deadline sub care lucreaza, observa si o oarecare neintelegere a ceea ce presupune aceasta profesie, multi dintre designeri fiind considerati simpli mouse-keep-eri si considera ca “revolutia” inceputa acum aproape o suta de ani in Statele Unite de catre ilustratorii de carti de la acea vreme ar trebui sa se declanseze si la noi.

“De asemenea, am obsevat ca managerii publicatiilor de la noi din tara tind sa-si subevalueze publicul, motiv pentru care nu ofera un produs final de calitate din toate punctele de vedere, nu-si provoaca cititorii, asa ca vor ramane probabil cu publicul pe care il merita”, adauga Raymond Bobar.

In acelasi timp, se regaseste printre norocosii din lumea designer-ilor din Romania pentru increderea care i se acorda ca profesionist, chiar daca initial era apreciat doar pentru rapiditatea cu care lucreaza si cunoasterea in amanunt a tehnicilor.

“Sunt constient ca intr-o tara cu traditie in domeniul design-ului de revista nu as fi putut sa experimentez atat de mult si sa castig increderea atat de repede. Acolo ierarhiile sunt mult mai bine conturate si nu multi reusesc sa ocupe functia de art director la o publicatie de referinta inainte de a indeplini varsta de patruzeci de ani”, conchide Raymond Bobar.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri