1 / 6

Piata decoratiunilor de lux, intre scaderi si stagnare

Criza financiara a afectat piata decoratiunilor interioare de lux, un segment in curs de dezvoltare in Romania, cel putin pana acum. In acest context, jucatorii din domeniu apreciaza ca principalul motiv al acestei evolutii pe o piata cu o valoare de aproximativ 3 milioane de euro il constituie declinul inregistrat in industria constructiilor si imobiliarelor.

“Piata decoratiunilor interioare a evoluat negativ in aceasta perioada, iar veniturile obtinute in magazinele Silver Decor din Bucuresti si din tara au scazut cu 40 de procente in prima jumatate din 2009, fata de perioada similara a anului trecut”, declara Andrei Ichim (foto), director general Silver Decor.

Tendinta este remarcata si de Aura Allain, proprietar Casa Enrique, care declara ca a observat o scadere de 15 procente in ceea ce priveste cererea la showroom-ul companiei.

Desi intreaga perioada de la inceputul crizei financiare a fost una dificila pentru industrie, Andrei Ichim considera ca declinul a fost vizibil pentru prima oara in perioada ianuarie-martie 2009.

In acelasi timp, Aura Allain sustine ca cea mai grea perioada pentru afacerea pe care o conduce a fost inregistrata in lunile aprilie-mai, atunci cand numarul de proiecte personalizate pe spatiu a cunoscut o scadere de peste 20 de procente.

In ciuda contextului general, nu toti jucatorii din domeniu au trecut printr-o perioada de declin in primul an de criza financiara. Ioana Tinca, manager Interior Store sustine ca, pana in acest moment, nu a observat o scadere a vanzarilor pentru afacerea pe care o conduce.

In prima jumatate a anul 2009 nu am inregistrate scaderi sau cresteri semnificative, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Piata mobilierului si a decoratiunilor de lux se confrunta intotdeauna cu o scadere in sezonul de iarna comparativ cu lunile in care piata constructiilor functioneaza normal. Din luna mai vanzarile au inceput sa creasca, comparativ cu primele luni ale anului, iar pe ansamblu, vanzarile companiei au crescut cu 3-5% in prima jumatate din 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut”, adauga Ioana Tinca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri