1 / 5

Caracteristicile unui concept store

In cadrul unui concept store, toate elementele trebuie armonizate sub o tema bine definita, originala, care sa creeze acea obisnuinta de consum regasita in cazul produselor de lux.

“Interiorul trebuie sa fie primitor, dar impresionant, sa aiba elemente de decor unicat si sa creeze o ambianta prietenoasa. Produsele trebuie alese cu grija, pentru ca trebuie sa fie piese de autor, nu de serie, sa poarte semnatura unui designer, iar evenimentele nu trebuie sa fie numeroase, ci incitante si sa transmita publicului-tinta mesajele adecvate”, declara Silvia Serban (foto), proprietar Idelier.

In primul rand, se defineste un concept si in functie de acesta se amenajeaza spatiul, in general cu ajutorul unui designer de interior.

“Amenajarea poate fi moderna sau clasica si transmite o anumita stare clientelei; culorile sunt foarte importante, muzica, mirosul, serviciile, iar modul de abordare si servire trebuie sa fie adaptate clientilor, dar si foarte flexibile”, precizeaza Mihaela Buligoanea, asociat L`Armoire.

Printre caracteristicile unui concept store se mai numara si faptul ca nu expune spre vanzare produse de serie mare, de mass market, ci editii limitate sau piese unicat si o clientela fidela, bine definita, persoane care cauta sa aiba o imagine personala foarte pregnanta si distinctiva.

“Concept store-ul nu ruleaza acelasi volum de marfa ca un magazin obisnuit, insa e posibil sa aiba preturi mai mari deoarece clientul nu plateste doar calitatea materialului, croiala, accesoriile, ci trebuie sa isi asume ca alegerea, sa reprezinte o piesa unicat sau de serie mica, a carei realizare a implicat costuri speciale”, adauga Silvia Serban.

Conceptul adaptat s-a raspandit si in alte domenii de activitate precum restaurante, cafenele si chiar in randul operatorilor de telefonie mobila. In Romania, singurul exemplu din aceasta categorie este Orange concept store, inaugurat in anul 2006 si reamenajat in 2008 dupa noile tendinte in design.

Alexandrina Copaceanu, manager Orange concept store, considera benefica inaugurarea acestui magazin intrucat promoveaza atat produse si servicii de ultima generatie sau chiar de avangarda, cat si o imagine puternica a brand-ului.

“Alaturi de functia de proiectare a valorilor unui brand, un concept store reprezinta un spatiu multifunctional care poate imbina cu succes functiunile showroom cu cele ale unei zone de divertisment”, completeaza Alexandrina Copaceanu, care este de parere ca magazinele de acest tip sunt apreciate si au succes la public tocmai datorita faptului ca sunt locuri unice, iesite din tipare, care satisfac dorinta de nou, de diferit, sunt spatii personalizate, care se reinventeaza permanent.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri