2 / 6

Cum au evoluat preturile

In anul marcat de criza financiara, preturile pachetelor turistice de lux sunt mult mai atractive, in urma unor contractari majore. Un exemplu concludent este “Craciun in Laponia”, pachet propus de Perfect Tour si promovat de cativa ani: daca anul trecut pretul incepea de la 1.499 euro/ persoana, in 2009, pretul aceluiasi pachet incepe de la 970 euro/persoana. Totodata, cel mai scump pachet vandut in 2009 a fost o excursie in Seychelles, la pretul de 17.785 euro, iar cel mai costisitor pachet turistic vandut anul trecut s-a ridicat la valoarea de 23.200 euro si a reprezentat o excursie Safari Tanzania si plaja in Zanzibar.

Pe segmentul de lux am reusit sa construim produse competitive si mai atractive, cu reduceri cuprinse intre 20 si 40 de procente fata de anul trecut. Un exemplu il reprezinta pachetele de Revelion: Cancun - 2.300 euro/persoana/pachet, New York - 1.800 euro, Thailanda - 1.650 euro, Cuba - 1.900 euro si Dubai - 1.100 euro”, declara Sorin Vaduvoiu (foto), director executiv Perfect Tour .

Si in cazul Klever Tour cele mai scumpe pachete de lux sunt cele personalizate si cosntruite special pentru clientii care stiu exact ce isi doresc, iar clientii de top, cei interesati de destinatii si hoteluri exclusiviste, cumpara adesea pachete in care numai biletul de avion ajunge sa coste 1.000 de euro de persoana.

“Destinatiile exotice necesita zboruri lungi, de multe ori cu cate doua escale si tariful creste in functie de disponibilitatile in avion, clasa in care se face rezervarea, sau compania aeriana. Clientii de top care aleg zboruri peste ocean au cerut si anul acesta bilete business class. Un astfel de bilet poate costa cateva mii de euro fara ca tariful sa fie unul exagerat”, remarca Cristian Francu.

In acelasi timp, el adauga faptul ca, nu de putine ori, tocmai clientii care cumpara pachete de lux sunt cei care negocieaza cel mai activ tariful unui pachet personalizat, cei care se informeaza si compara intotdeauna tarife si oferte, astfel incat anul 2009 a fost marcat de reduceri ale tarifelor si pe segmental turismului de lux.

“Clientii sunt constienti ca e criza si ca, intr-o perioada in care cheltuielile sunt limitate si excesele eliminate mai mult sau mai putin voluntar, isi pot permite sa ceara mai mult acum pentru banii pe care sunt inca dispusi sa ii plateasca prestatorilor de serviicii de lux”, completeaza Francu.

Printre cele mai scumpe pachete turistice vandute in acest an de Klever Travel s-au numarat “La ski in mijlocul verii” in Zermatt, Elvetia, la unul dintre cele mai bine cotate hoteluri de cinci stele din Europa. Pachetul a costat aproximativ 3.000 de euro/persoana, fiind vorba de patru zile la schi pe Matterhorn, unul dintre cei mai apreciati ghetari din Alpi. Sejurul celor care au ales aceasta vacanta a costat in total peste 20.000 de euro.

“Tot in vara am vandut unui grup de clienti fideli o vacanta de lux in apartamentele unui hotel exclusivist din Antalya. Contractul a depasit suma de 35.000 de euro”, completeaza Francu.

Clientii aflati in luna de miere sunt printre cei mai mari cheltuitori cand vine vorba de lux. Anul trecut, Klever Travel a vandut pachete in valoare de peste 10.000 de euro de persoana, in vreme ce anul acesta sumele au variat intre 2.000 si 8.000 de euro, in functie de pretentiile si cerintele speciale. De asemenea, daca anul trecut au avut si cereri pentru un zbor cu avion privat, anul acesta clientii pretentiosi s-au limitat la biletele business class.

Din categoria pachetelor de lux puse deja in vanzare de Klever Travel pentru Craciun 2009 si Revelion 2010 putem evidentia Craciunul acasa la Mos Craciun in Laponia, care costa aproximativ 1.800 euro/persoana, Revelionul in Australia, de aproximativ 4.000 de euro/persoana, si Revelionul in Dubai, de 1.100 euro/persoana si care poate ajunge la sume impresionante daca un client isi doreste sa se cazeze in Burj Al Arab.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri