3 / 6

Dificultati cu fluxul de numerar si fidelizare

Anul crizei financiare a fost marcat de dificultati pentru jucatorii de pe piata turismului. Atat agentiile, cat si marii tour operatori sau hoteluri au fost nevoiti anul acesta sa reconsidere din mers strategiile, tarifele si estimarile de profit, intrucat dupa avalansa ofertelor de tip “early booking”, jucatorii au fost pusi in fata cererilor de vacante de tip “last minute”.

Sezonalitatea este o problema reala in ceea ce priveste cash flow-ul, insa nu este una noua sau neasteptata. Cu toate acestea, scaderea incasarilor din toamna sau cea din ianuarie, combinata cu intarzierea incasarii unor facturi mai vechi si necesitatea imediata de a efectua anumite plati si agravata de intarzierea definitizarii noilor comenzi pot crea probleme imprevizibile si greu de controlat de oricare jucator din piata”, marturiseste Francu.

La acestea se adauga o concuenta tot mai puternica in piata serviciilor de turism, de transport si de evenimente. Daca acest lucru este in avantajul clientilor, Cristian Francu este de parere ca disperarea unor jucatori si nevoia lor acuta de bani lichizi ii poate determina sa iasa pe piata cu tarife mult prea mici: “Din dorinta de a rezista, de a face o incasare de numerar de care au mare nevoie in acel moment sau din dorinta de a castiga un client nou, unele companii din turism prefera sa vand anumite servicii chiar sub costuri. Daca unuii clienti se obisnuiesc cu astfel de tarife incorecte din punct de vedere al ratiunii unui business, care e nascut penru a produce profit si nu pentru a oferi servicii gratuite, pe termen lung, situatia poate fi grava pentru intreaga piata”.

Directorul executiv Perfect Tour adauga pe lista dificultatilor din acest an generarea de cerere pentru produse, problemele de flux de numerar pentru cei care au o pondere insemnata de clienti corporate si, nu in ultimul rand, fidelizarea clientilor.

O alta amenintare pentru domeniul turismului este reprezentata de falimentele foarte cunoscute precum MyAir sau SKYEurope, pana la cele ale catorva agentii revanzatoare din Romania care reusesc sa sperie parte din clientii inca nehotarati.

“Se instaureaza teama ca orice companie de la care cumperi poate ceda neasteptat. Insa acest lucru e valabil mai ales in cazul ofertelor prea bune sa fie adevarate”, considera Francu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri