4 / 6

Strategii de criza

Luand in considerare dificultatile specifice pietei turismul, dar si contextului economic actual, jucatorii din domeniu elaboreaza strategii pentru depasirea perioadei de criza. Astfel, Sorin Vaduvoiu este de parere ca o agentie de turism trebuie sa faca tot posibilul pentru a supravietui, sa evite blocajele in fluxul de numerar si sa urmareasca drept obiective cresterea cotei de piata si a competitivitatii produselor oferite.

”Este foarte important ca in aceasta perioada de criza sa ne pastram si chiar sa largim portofoliul de clienti. Cautam sa ne crestem cota de piata, insa in nici un caz nu facem rabat de la calitate. Un client multumit este mai important decat zece clienti care te considera doar acceptabil, iar un client nemultumit inseamna mai mult decat un semnal de alarma, o serie de alti posibili clienti pe care i-ai pierdut catre concurenta”, considera Cristian Francu, care se asteapta ca dupa aceasta iarna sa mai vedem cateva companii locale avand probleme si poate chiar intrand in insolvabilitate si sa asistam la fuziuni si achizitii intre jucatorii din piata de turism, oricand la inceputul anului viitor.

Cu toate acestea, problemele si evolutiile imprevizibile pot fi percepute ca oportunitati de a castiga cota de piata, increderea clientilor fideli si de a fideliza alti clienti care au ajuns la noi fie prin recomandari, fie cautand o alternativa la ofertele care nu i-au convins”, adauga Francu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri