3 / 5

Etapele crizei

Desi anul 2008 a fost unul bun pentru afacere, la inceputul lui 2009 au inceput sa simta efectele crizei. Au inceput sa se inchida magazinele in care vindeau, sau sa inceteze colaborarea din cauza faptului ca nu-si mai permiteau sa cumpere produsele lor si pentru ca oamenii nu le mai cumparau. Asadar, de la un numar de doisprezece magazine in care vindeau in 2008, au ajuns acum sa mai colaboreze doar cu doua.

Criza i-a lovit din februarie, iar cel mai greu moment a fost in luna martie, cand nu au reusit sa vanda niciun produs.

“Am ajuns la situatia in care stateam acasa si cautam comenzi pe Internet, incercam chiar sa-mi gasesc alt loc de munca”, marturiseste Violeta Serban.

O consecinta directa a crizei a fost faptul ca nu au mai putut sa participe la targuri si expozitii internationale, dar nici la cele din Romania, intrucat taxele de participare s-au marit, iar inchirierea unui loc la un targ de la Romexpo, de exemplu, a crescut de la 30 la 40 de euro pe metro patrat.

Chiar si companiile mai mari, care isi produc sticla singure, nu au avut incasari foarte bune in anul 2008.

“Ca o strategie de criza, am inceput sa producem linii de produse, pentru a impulsiona vanzarile, deoarece am observat ca nu puteam creste numarul de clienti, am incercat sa-i incurajam sa cumpere mai mult", declara Nicolae Cernat.

In septembrie insa au inceput sa apara comenzile care le-au alimentat din nou dorinta de a continua in aceasta afacere. Mai mult decat atat, acum lucreaza la cea mai valoroasa comanda pe care au avut-o vreodata: 500 de vaze pentru care vor incasa 16.000 de euro. Comanda este pentru o companie care intentioneaza sa le ofere drept cadouri de Craciun angajatilor, asa ca sulfa sticla la Sibiu si o matriteaza pentru ca persoana care a facut comanda o vrea personalizata pentru firma lui.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri