4 / 5

Dificultati pe piata

Cei doi vorbesc cu nostalgie despre perioada in care, in Romania, erau multe sticlarii care produceau obiecte frumoase, de calitate. Multe s-au inchis dupa `89, iar cele care au ramas incep sa faca tot mai multe compromisuri, nu fac investitii si folosesc materie prima ieftina. In plus, nu mai exista fabrica de cristaluri in tara, asa ca, daca au nevoie, trebuie sa importe.

“Sticlarii sunt extrem de talentati, insa nu inteleg ca talentul nu e de ajuns pentru a dezvolta o afacere prospera in domeniu, asa ca pierd mult in fata concurentei la targurile internationale”, completeaza Nicolae Cernat.

In ceea ce priveste afacerile din acest domeniu, Nicolae Cernat considera ca trebuie dezvoltate cu pasi mici deoarece nu aduc un venit constant, vanzarile fiind puternic influentate de perioada anului, in special de apropierea Sarbatorilor de iarna.

“In 2007, in Ajunul Craciunului, montam lampile Tiffany in casa unei cliente, in timp ce ea impodobea bradul”, isi aminteste Cernat.

Ca numar, cea mai mare comanda a fost un export in Bulgaria - 700 de obiecte.

Pe durata acestor patru ani, cea mai mare dificultate de care s-au lovit a fost lipsa de seriozitate a sticlariilor, care nu le aduceau comanda la timp. Astfel, la randul lor, intarziau sa trimita comenzile sau le trimiteau incomplete. De asemenea, le este greu sa gaseasca oameni pe care sa-i angajeze in atelier.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri